פריסבי - ליסינג, השכרה ומכירת רכב, לעמוד הבית

חזרה

רכישה חכמה

5 דק׳

איך בוחרים אביזרים ומה חשוב לדעת כשרוכשים אותם

יצרני הרכב עושים מאמצים גדולים לשווק את המכוניות היוצאות משערי המפעל, כשהן מאובזרות מקצה לקצה. אם פעם היה נהוג למכור מכונית עם הכנה למזגן או הכנה לרדיו, הרי שכיום מערכות השמע ובקרות האקלים מגיעות כחלק אינטגרלי מהפאנל שבדש-בורד או בקונסולה המרכזית. אז אילו אביזרים בכל זאת מציעים לנו בעת הרכישה, למי כדאי להצטייד בהם, ומה הם צריכים לדעת על הנושא?

אבזור נוסף במכונית יגיע לרוב בחבילת אבזור היישר מהמפעל. לשם כך היצרנים, בתיאום עם היבואנים, מציעים כמה רמות של אבזור- ברוב דגמי הרכב הנמכרים. עם זאת, ישנו גם אבזור הנמכר בנפרד מהרכב עצמו, והוא נרכש לרוב על ידי מי שרוכש את הרכב החדש מהיבואן. לרוב, מחירון המכוניות המשומשות לא נותן ביטוי כספי לאבזור שנוסף בתוספת תשלום בעת הרכישה, אבל רכב מאובזר ומצויד יהיה אטרקטיבי יותר בשוק כלי רכב המשומשים, וצפוי להימכר ביתר קלות, אל מול זה שבו אין תוספות מיוחדות. אבזור נוסף ברכב מתחלק לשני סוגים. הראשון מדבר על שיפור קוסמטי והנראות של הרכב. אבזור זה יגיע לרוב היישר מהמפעל, ויוצמד לרמות גימור שונות. כאן ניתן למצוא חישוקים נאים ושונים לגלגלים, חבילות עיצוב בהן ניקלים בפגושים, בחצאיות שבדלתות, סביב החלונות ובסופיות צינורות המפלט, או חבילות עם גימור מושחר דווקא. יצרנים רבים מאפשרים לרוכש לבחור בצבעים חיצוניים מיוחדים, שלרוב כרוכים בתוספת לא מבוטלת מחיר. בפנים הרכב ניתן למצוא חבילות אבזור הכוללות דוושות מאלומיניום, פאנלים מחומרים ובצבעים שונים, צבעים של ריפודים ואפילו של תקרת הרכב.

לצד הנראות, קיים הסוג השני של האבזור – הכולל תוספות פרקטיות לשימוש הנהג והנוסעים, אבזור המשפר את מידת השימושיות של הרכב לצד מידת הפינוק שבו ובמיוחד – משפר את מידת הבטיחות. פה נמצא אפשרות לגג שמש או פנורמי, מושבים עוטים עור או בד יוקרתי, לצד מצלמות דרך משוכללות, חבילות של מערכות בטיחות אקטיביות שהפכו סטנדרט (לרוב אלה מגיעים במסגרת רמות גימור בכירות), תוספת של חיישנים לחניה מלפנים ומאחור וגם מצלמות לחנייה. בנוסף, ניתן למצוא אפשרות להתקנה מקומית של חיישנים לניטור רכב בשטח מת ועוד. ברכבי פנאי המיועדים לטיולים משפחתיים ואחסנת ציוד רב מוצעים גגונים לרכב, ווי גרירה ומתקנים שונים לניוד מספר זוגות של אופניים. רכבי שטח גבוהים וכפולי הנעה יציעו כאבזור נוסף מדרכי צד, שאמנם פוגעים בעבירות הרכב בשטח, אבל מקלים על חיי היום יום, במיוחד של טיפוס הילדים למושב האחורי. פה ניתן למצוא מיגון תחתי חלקי או מלא לשמירה על המנוע, על הגיר ועל מכלולים נוספים בתמרונים בשטח טכני, מקררים מיוחדים ומכונות קפה המיועדות לחיבור לשקע המצית ברכב, לצורך פיקניק בפינות חמד במקומות מבודדים במיוחד. יבואנים של רכבי שטח יציעו לרוכשים להצטייד בסט שטיחי גומי לרכב ולתא המטען, כדי להימנע מכתמי בוץ ולכלוך מהשטח, וזאת לצד ערכות של חומרים מיוחדים לניקוי ושימור עור או בד המושבים, כטיפול תקופתי או לאחר טיול שטח מלכלך. רכבי ספורט יציעו במקרים רבים אפשרות למושבי באקט ספורטיביים, הגה קטום וספורטיבי, ולעיתים גם שיפורי מנוע המבוקרים והמאושרים על ידי היצרן.

רכבי יוקרה יציעו אביזרי אופנה ממותגים, כמו פרטי לבוש (כובעים, חולצות, ז'קטים ועוד), ארנקים, תיקי עור מהודרים, מזוודות המתאימות במיוחד לגודל תא המטען, וגם מחזיקי מפתחות. פריטים אלה לא שייכים אמנם לאבזור הרכב עצמו, אבל נותנים זהות מותגית וגאוות יחידה לבעליו. לצד אבזור העיצוב והאבזור השימושי והמפנק, יוצעו גם אמצעי מיגון שונים לטובת הביטוח. חשוב מאד לברר מראש האם אלה באמת נדרשים לצורך ביטוח הרכב, הדבר שונה בין חברת ביטוח אחת לשנייה. תוספת מסוימת של אבזור ברכב משומש, יכולה לתת לבעליו תחושה רעננה של "רכב מחודש", כמו כיסויים חדשים למושבים, מערכת שמע משודרגת או גלאי רדאר ומצלמות דרך, ועד תוספות המאושרות בחלק מהמקרים על ידי היצרנים, כמו תוספת של קיט בקרת שיוט, תוספות של חיישני חניה ובקרות המשפרות את הבטיחות האקטיבית ברכב, כמו מערכת לניטור שטח מת כאמור ועוד.

כשמזמינים אבזור נוסף יחד עם רכב חדש, או אבזור לרכב משומש, חשוב לברר מי מתקין אותם, איזו אחריות מלווה את האביזרים ואת ההתקנה, וגם במקרה שישנה חלילה תקלה, אם הדבר לא פוגע באחריות הכללית של הרכב. ישנם יבואנים שידאגו גם להתקנה עצמה, ברמה המקצועית ביותר, ויספקו מענה שלone stop shop, הכל תחת אותו הבית, בין אם מדובר ברכב חדש או משומש, לרבות אחריות של 3 שנים, הניתנות הן על האביזר והן על ההתקנה, לצד שירות מלא שניתן ללקוח לאורך כל תקופת האחריות.

ברכב חדש, כשרוכשים אצל אותם היבואנים את האביזרים, היצע האביזרים הוא הרחב ביותר, האיכות תואמת את הסטנדרטים הגבוהים של היצרן, וההתקנה תתבצע במתקני היבואן, תוך הקפדה יתרה ובהתאם לסטנדרטים הגבוהים והמקצועיים ביותר, תוך היכרות מלאה עם המותג והדגמים. מאחר ומדובר לרוב באביזרי בטיחות, התקנה אצל יבואנים מסוימים המקפידים על כך, תבטיח שהתאמת האביזרים תהיה מלאה לאותו הדגם ולאחר בדיקות, דיגומים ואישור של המחלקה הטכנית של היבואן. אביזרים בטיחותיים כמו מצלמות דרך וחיישנים המנטרים שטחים מתים, יקנו ללקוח ביטחון ובטיחות, לצד יתרונות רבים בעת אירוע ביטוחי ובכלל.

גם במקרה של התקנות ברכב משומש, חשוב לדעת שיבואנים מסוימים לקחו את הנושא כמה צעדים קדימה לעומת מה שמוכר בשוק, ומאפשרים התקנה בבית הלקוח, על ידי ניידת שתגיע אליו תוך 72 שעות או פחות, ממועד ההזמנה, ובמידת הצורך, גם במהלך שלוש שנות האחריות שלאחר מכן. במקרים אלה, מדובר במהפכה של ממש בעולם האביזרים, בהשוואה למה שהיה נהוג קודם, בו בעל הרכב נדרש היה לגשת לחנות האביזרים, להתקין את האביזר, ופעמים רבות בהתקנות ברכב משומש, גם להתמודד עם תקלות בפינג פונג, שמטרטרות את הלקוח בין המתקין לבין סוכנות הרכב המשומש.

רכב מקבל ברוב המקרים יחס אמוציונלי מצד בעליו. הוא יקר, ובתור אחת מהרכישות הגדולות והמשמעותיות עבור בעליו, חשוב שייתן חוויה אישית, ושיהיה מיוחד עבורם. אחת השיטות היא השקעה באבזור נוסף, הן לשם נראות ועיצוב והן לשימושיות. ההשקעה באבזור לא בהכרח תחזור אליכם כשתמכרו את הרכב בעתיד, אבל היא תחזק את הקשר שלכם איתו ואת מידת ההנאה שלכם ממנו.