פריסבי - ליסינג, השכרה ומכירת רכב, לעמוד הבית

חזרה

שירותי פריסבי

3 דק׳

מה חשוב לדעת במעטפת השירות שמגיעה לנו?

רכישת המכונית לא מסתיימת עם קבלתה. מהו השירות השוטף שתקבלו מהיבואן?

אין ספק שרכישת מכונית חדשה או משומשת היא אירוע משמח. יש משהו מרגש בנסיעה ברכב החדש הפרטי, גם בשלב בו לומדים להכיר אותו ואת התפעול שלו. יחד עם זאת, חשוב להבין שתהליך של רכישת רכב אינו מסתיים עם קבלתו.

אז מה חשוב לוודא לאחר קבלת הרכב?

  1. אחריות

אם מדובר במכונית חדשה, צמודה אליה תוכנית אחריות מקיפה מאת היצרן, לרוב ל-3 או ל-5 השנים הראשונות, לרוב על כל מכלולי הרכב מפגוש לפגוש, ולרוב רק עד לקילומטראז' מסוים. רכבים חשמליים או סמי חשמליים זוכים להחרגה של אחריות נוספת לגבי הסוללה, ולעיתים היא אף מכסה את שאר המכלולים החשמליים, כמו המנוע או מוח הפיקוד.

במכונית משומשת נהוג לקבל מספר חודשי אחריות, ולעיתים גם חצי שנה או שנה ממועד הרכישה מטעם הגוף המוכר, רק ששם יש להבין בדיוק מה אותה אחריות כוללת. לרוב היא תכסה מכלולים עיקריים בלבד כמנוע ותיבת הילוכים. חלק מהיבואנים מציעים בעת הרכישה, או בכל שנה שלאחר תום אחריות היצרן, ומראש, לרכוש שנת אחריות נוספת, וזה לרוב משתלם עד מאד, בעיקר כדי לקבל ראש שקט ולחסוך הוצאות ועוגמת נפש במקרה של תקלה יקרה.

  1. שירות

חלק מיבואני הרכב, במיוחד של רכבי יוקרה, מספקים שירות אישי ואיכותי לאורך שנים אחרי שמסרו את הרכב ללקוח. השירות כולל תיאומים שונים של לקיחת הרכב למרכז השירות לשם טיפול או תיקון, לעיתים גם לשם העברת טסט (החל מהשנה השלישית ממועד המסירה). במקרים רבים הלקוח ייהנה מרכב חלופי שיגיע אליו לאותן שעות שרכבו לא יהיה במחיצתו. השירות האישי כולל במקרים מסוימים גם סיוע ממנהל לקוחות בכל מה שקשור לרכב ולהתמצאות בכבישים.

בקרב חלק מהמותגים העממיים יותר השירותים הללו קיימים, לפחות בחלקם, ולעיתים כנגד תשלום סימלי, אך חשוב לברר זאת עם אנשי היבואן, מאחר והם מקנים נוחות רבה ללקוח.

  1. הבטחה לטרייד אין עתידי

חלק מהיבואנים נותנים הבטחה שכזו, ובכך הלקוח יקבל ביטחון מסוים לגבי מכירה עתידית, וגם אם לא יממש אותה, יקבל את השקט הכלכלי כל זמן שהיא קיימת.

היבואן, מצידו, ישמח לשמר אתכם כלקוחות שלו גם לעסקה הבאה.

  1. "מסירה נוספת"

קיבלתם הסבר מפורט יחד עם רכבכם, אולם ההתרגשות הרבה והיצף המידע לא תמיד מאפשרים לזכור וללמוד הכל בזמן קצר. תנו לעצמכם זמן ללמוד את הרכב, וערכו רשימה של כל מה שעדיין לא ברור.

לאחר מספר שבועות, תאמו פגישה נוספת עם אנשי היבואן, וגשו אליהם לשם קבלת הסבר מקיף לגבי כל מה שעדיין לא הובן. הם יסייעו לכם בסבלנות ובשמחה.

  1. מועדוני לקוחות

כחלק ממאמצי שיפור השירות ושימור הלקוחות, יבואנים רבים מטפחים מועדונים הדואגים לפעילויות שונות למען לקוחותיהם. אם מדובר ברכבי שטח למשל, יהיו טיולים מהנים בהתאם. במקרים רבים מדובר בטיולים ובאירועים מושקעים לטובת הלקוחות. כדאי לברר את הנושא עם המסירה, ולוודא את קבלת ההזמנות הללו מאת היבואן.

  1. ביטוח

כדי לקבל לידיכם את מפתחות הרכב החדש, אתם צריכים להציג ביטוח (לפחות ביטוח חובה) בתוקף. ליבואנים רבים יש סוכנויות ביטוח מטעמם או סוכנויות ביטוח איתן הם עובדים.

לאותן סוכנויות ביטוח ישנו כוח קניה לא מבוטל, ובמיוחד לדגמי היבואן הספציפי, מול חברת הביטוח איתה הן עובדות. בשל כך, במקרים רבים תקבלו הצעה אטרקטיבית למדי עבור הפוליסה המבוקשת. כדאי לקבל הצעה ולהשוות, גם אם יש לכם הצעה לפוליסה מקבילה מסוכנות איתה אתם עובדים לאורך שנים.

היבואן מעוניין לשמר אתכם כלקוחות שלו, לא פחות ממה שאתם מעוניינים בשירות טוב שלאחר המסירה. בשל כך, חשוב לברר כבר במסירה מה כלול במסגרת השירות השוטף שלאחר המסירה, ולהשתמש בו בהתאם למה שנחוץ ומתאים לכם.