פריסבי - ליסינג, השכרה ומכירת רכב, לעמוד הבית

חזרה

רכישה חכמה

3 דק׳

איך בוחרים את המכונית לנהג.ת החדש.ה?

מזל טוב! לאחר חודשים של לימוד נהיגה ומבחן תיאוריה, קיבלת את רישיון הנהיגה הנכסף.

הנהגת והנהג החדשים צריכים כעת ללמוד כיצד לתפעל כהלכה את הרכב, ובאותו הזמן ממש ללמוד את רזי הדרכים ואת ההתנהלות בין שאר הנהגים שעל הכביש.

כדי להקל על הנהגת והנהג החדשים, כדאי שיבחרו את המכונית הנכונה ביותר עבורם. בין היתר, זו שתהפוך את משימת תפעול המכונית והשליטה בה לפשוטים ביותר, וזאת על מנת שיוכלו למקד את עיקר תשומת הלב שלהם בנעשה בכבישים.

להלן כמה מאפיינים שהופכים מכונית מסוימת לכזו שתתאים יותר מאחרות לנהגים החדשים:

מימדים

מימדי המכונית יקבעו עד כמה קל יהיה לנהג או הנהגת החדשים לתמרן איתה, בעיקר בעיר, ועד כמה יהיה קל להשתחל איתה לחנייה בעיר צפופה. רוב הנהגים החדשים הם צעירים שאינם זקוקים בשלב זה בחייהם למכונית גדולה עם תא מטען נדיב, לכן יוכלו להסתדר מצוין עם מכונית סופר מיני או מיני. השליטה במימדים של מכונית שכזו קלה בהרבה, והיתרון שבקוטן הוא בעיקר הגדלה משמעותית של סיכויי מציאת החנייה, לעומת מכונית גדולה.

מצלמה וחיישנים

חיישנים ומצלמת חניה נשמעים אולי כפריטים כמעט מיותרים במכונית קטנה, אולם נהגת או נהג חדשים יברכו על קיומם, ואלה יהפכו את חייהם לקלים הרבה יותר.

בטיחות פסיבית של המרכב לצד מערכות בטיחות אקטיביות

נהגים חדשים עלולים לטעות יותר, ולכן גם להיות מעורבים יותר משאר אוכלוסיית הנהגים במצבים מסוכנים וחלילה בתאונות דרכים. בשל כך, בטיחות פסיבית של מרכב שקיבל ציונים טובים במבחני ריסוק חשובה ועדיפה תמיד, במיוחד במקרה של נהגים חדשים. עדיף שלא לבדוק את זה, אבל חשוב שזה יהיה שם. לצד זאת, מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימת חירום אוטונומית, בקרה ותיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים – עשויים לתקן טעויות של נהגים לא מיומנים, ואף ללמד אותם אודות נהיגה נכונה והתנהלות טובה בסיטואציות שונות.

אינטואיטיבי לתפעול

בכלי הרכב המודרניים ישנה נטייה לוותר על כפתורים פיזיים בסביבת הנהג, לטובת תפעול שרובו ככולו דרך מסך ענק הנמצא במרכז הדש בורד. זה אולי משדר הייטק וקידמה טכנולוגית, אך מסורבל הרבה יותר לתפעול שוטף ויומיומי, בוודאי לנהגים חדשים. תפעול המערכות העיקריות כמו עוצמת השמע, התאורה הראשית, המיזוג או תחנות הרדיו דרך כתפורים וגלגלות קלאסיים יהיה נוח משמעותית, במיוחד לנהגים החדשים.

היה מנוע?

מטבע הדברים, נהגים חדשים אינם מנוסים, וחשוב שיצברו ניסיון כשהם נוהגים במכונית עם מנוע לא חזק מידי, כדי למנוע פרצי כוח שעלולים להכניס אותם לסכנה מחד, או לפתות אותם לנהוג מהר מדי ובאופן מסוכן מאידך. יחד עם זאת, רכב עצל עלול לערער את ביטחונם של הנהגת או הנהג החדשים. מכונית שמשך זמן התגובה שלה ללחיצה על דוושת התאוצה ארוך יחסית, עלול להלחיץ נהגים חדשים בעת השתלבות בתנועה.

שדה ראייה טוב

נהגים חדשים יחושו ביטחון רב יותר ברכב עם חלונות גדולים ושבהם ראות מצוינת החוצה, לרבות מהחלון האחורי.

מושב הנהג

מושב נהג הניתן לכוונון גם לגובה, ממנו ניתן לקבל תחושה של שליטה בנעשה סביב, ושממנו ניתן לראות את מכסה המנוע מלפנים ואת גבולות המכונית, ייתן אף הוא תחושת ביטחון בנהיגה של נהגים חדשים.

עלות תיקון לא גבוהה

לבסוף, סעיף נוסף שלא חייבים ליישם או לבדוק בפועל, אבל כדאי שהמכונית שתשמש נהגים חדשים לא תהיה יקרה במיוחד, ועדיף שעלויות תיקוני המרכב לא תהיינה גבוהות מדי. לצד זאת, כדאי גם שלא לבחור בצבע מרכב מיוחד, אותו קשה יותר לשחזר באופן מדויק לחלוטין בעת תיקון.

נסיעה טובה ובטוחה!