מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על הרכב נקי?

חזרה

נהיגה נכונה

5 דק׳

מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על הרכב נקי?

בדיוק כפי שאתם שומרים על הניקיון והאסתטיקה של הבית שלכם, רק הגיוני להקפיד גם על הניקיון של הרכב. חלק מהאנשים דואגים לשטוף את הרכב אחת לתקופה, אך רק מעטים משקיעים בשטיפה הפנימית שלו. חשוב לזכור כי ניקיון חיצוני ופנימי של הרכב חיוני לא רק לנראות האסתטית שלו, אלא גם לבריאות שלכם ולחוויית הנהיגה הכללית. אף אחד לא רוצה לנסוע ברכב שמלא בפירורים וחתיכות אוכל לא מזוהות, ריחות לא נעימים ומושבים דביקים. לכן חשוב להקפיד לא רק על השטיפה החיצונית של הרכב, אלא גם על הניקיון הפנימי שלו. יש לשאוב את המושבים, לנקות אבק מהדשבורד וכמובן להקפיד על מטהרי אוויר, שיתרמו לריח נעים יותר.

שימוש במטהר אוויר ברכב

רכבים ישנים נוטים לא פעם לסבול מריחות לא נעימים, הנובעים מחתיכות אוכל שנרקבות מתחת למושבים, התפתחות של עובש או הכנסה של חומר אורגני כלשהו, שהחל בתהליך הפירוק. רבים אינם נותנים את הדעת לחתיכות השונות שנדבקות לסוליות הנעליים שלהם, אך למעשה מדובר על רכיב חשוב ומהותי בריח השורר ברכב שלכם. לכן הטיפ החשוב ביותר הוא להקפיד לנקות את השטיחונים המצויים מתחת למושבים, במטרה לסלק שאריות של חומרים אורגניים ופירורי אוכל. הדבר נכון גם לגבי ריפודים שנשפכו עליהם יוגורטים, שתייה מתוקה וכדומה. הדרך היעילה ביותר להיפטר מריחות לא נעימים ברכב, היא לטפל במקור שלהם.

במידה וניקיתם את הרכב בצורה יסודית, אך הריח הלא נעים נשמר, כדאי להתחיל להשתמש במטהר אוויר איכותי. היום תוכלו לבחור מתוך מגוון עצום של מטהרי אוויר שונים, שיסייעו לכם להסוות את הריחות הלא נעימים בחלל הרכב. ניתן לבחור בין תרסיסים שונים, ג'לים, עצי ריח וכמובן מטהרי אוויר ייעודיים, המתלבשים על פתחי האוורור ברכב. מומלץ לבחור בריח נעים ועדין, שיסייע לכם לשמור על תחושת הניקיון ברכב.

ניקוי מערכות המיזוג

לא רבים מודעים לכך, אך ישנה חשיבות מכרעת לניקוי מערכות המיזוג של הרכב. מערכת המיזוג של הרכב אינה שונה באופן משמעותי ממערכת המיזוג הביתית. לכן בדיוק כפי שאתם מנקים את הפילטרים אחת לתקופה, במטרה לשפר את איכות האוויר שאתם נושמים וכמובן לשדרג את היכולות של המזגן שלכם, הדבר נכון גם לגבי מערכת המיזוג ברכב.

מערכת המיזוג ברכב נוטה לצבור כמות עצומה של אבק וחיידקים, בדיוק כמו מערכת המיזוג הביתית. לכן על מנת להבטיח לעצמכם אוויר נטול אבק וחיידקים, מומלץ לנקות אותה באופן קבוע. הדבר נכון במיוחד לכל מי שסובל מאלרגיות, מאחר והחיידקים והאבק עלולים להוביל לנזלת אלרגית, גירוי העיניים וכדומה. כמו כן, יש לזכור כי מערכת מיזוג מלוכלכת עלולה להוביל לריחות לא נעימים בחלל הרכב, לכן כדאי לקחת זאת בחשבון. מסיבה זו בדיוק, ישנה חשיבות מכרעת לתחזוקה שוטפת של מערכת המיזוג ברכב וכמובן להקפדה על החלפת מסנן האוויר. מסנן האוויר אחראי על הכנסת אוויר נקי ורענן לחלל הרכב, לכן כדאי להקפיד על כך.

ניקוי פנימי ושאיבת המושבים

חלל הרכב נוטה לצבור אבק וסוגים שונים של פסולת ולכלוך, החל מחתיכות במבה וביסלי ועד לעלים יבשים ופסולת אורגנית הדבוקה לסוליות הנעליים שלכם. לכן שאיבת המושבים והרצפה חיונית, במטרה לשמור על הניקיון הפנימי של הרכב. תוכלו להשתמש בשואב אבק ייעודי, המכיל ראשים ייעודיים, המותאמים לחללים צרים ולחריצים הקטנים ביותר, או לחילופין, להגיע לשטיפת רכב מקצועית. כמו כן, מומלץ לנגב את המשטחים השונים של הרכב באמצעות מטלית מיקרופייבר, במטרה להסיר אבק ולכלוך.

ניקוי המושבים חיוני בכל רכב, אך הדבר נכון פי כמה וכמה ברכבים המשמשים משפחות עם ילדים קטנים. ילדים נוטים למרוח נוזלי גוף ושאריות אוכל על המושבים, דבר שמייצר ריחות לא נעימים ואווירה לא היגיינית בחלל הרכב. כמובן שהדבר נכון גם לגבי כלבים, שמותירים אחריהם חול, פרווה וסימני ריר. לכן על מנת לשמור על הרכב שלכם נקי ונעים יותר, מומלץ להקפיד על ניקוי פנימי של הרצפה והמושבים באופן קבוע.

הימנעות מאכילה ושתייה ברכב

אחד הטיפים החשובים ביותר עבור כל מי שמעוניין לשמור על ניקיון הרכב שלו, הוא להימנע ככל הניתן מאכילה ושתייה ברכב. אומנם רוב האנשים נוטים לשתות את הקפה שלהם ברכב, בזמן הנסיעה לעבודה, אך חשוב להבין את ההשפעה של אכילה ושתייה ברכב על הנראות והריח שלו.

הריפוד של הרכב סופג את כל הריחות המצויים בחלל הרכב, לכן ברוב המקרים הרכב שלכם יריח כמו מסעדת מזון מהיר, במידה ואתם נוטים לנשנש בו ג'אנק פוד או לפורר בתוכו עוגיות, המשתלבות באופן מושלם עם הקפה של הבוקר.

יש לזכור כי אפילו הנהגים המנוסים והמיומנים ביותר עלולים לשפוך את הקפה שלהם, במקרה של עצירת פתע או תנועה פתאומית על הכביש. כמו כן, הכריך שאתם מנשנשים לצד הקפה, עלול להוביל לפירורים ולחתיכות מזון, שייפלו בין המושבים. הדבר יוביל במהרה לריחות לא נעימים ואפילו עלול להוביל למשיכת חרקים, שישמחו לנשנש את השאריות שלכם. לכן ההמלצה הכללית היא להימנע ככל הניתן מאכילה ושתייה ברכב, אך במידה והדבר אינו אפשרי, חשוב להקפיד לנקות את השאריות מוקדם ככל הניתן.

לסיכום

תחזוקת הרכב והקפדה על הניקיון השוטף שלו חיונית הן לנראות של הרכב והן לחוויית הנהיגה שלכם. הקפדה על הטיפים האלו תסייע לכם לשמור על הרכב שלכם נעים ורענן לאורך השנים ולהבטיח לכם ולנוסעים שלכם חוויה נעימה יותר.

אנו בחברת freesbe נשמח להציע לכם מבחר רחב של רכבים חדשים ומשומשים, המגיעים מיצרניות הרכב המובילות ביותר בשוק. אתם מוזמנים לבחון את ההיצע הנרחב שלנו באתר וליצור קשר לקבלת ייעוץ והכוונה מקצועית.