ליסינג לנהגים צעירים וחדשים

חזרה

שירותי פריסבי

5 דק׳

ליסינג לנהגים צעירים וחדשים

עסקאות ליסינג מסוגים שונים – מימוני, תפעולי וכד' – הפכו עם הזמן לדרך פופולארית מאוד לרכישת רכב. ברור למה – עסקת ליסינג היא נוחה ומשתלמת. מאות אלפי משפחות בישראל נהנות ממכונית איכותית בתנאים נוחים, בין אם בליסינג פרטי ובין אם דרך מקום העבודה.

האם נתיב הליסינג מתאים גם לנהגים צעירים וחדשים? זאת שאלה מתבקשת, כי עפ"י ההיגיון הכלכלי, רכישת רכב בליסינג תפורה לצעירים שאין להם את הסכום הדרוש לרכישת רכב חדש וחדיש, ועדיין אין ביכולתם לשאת מימון בנקאי שיספיק למטרה הזאת.

התשובה מתחילה בהבדל בין נהג צעיר לנהג חדש.

מהו נהג חדש?

המונח 'נהג חדש' מוגדר בחוקי מדינת ישראל ומתייחס למי שיש לו ותק נהיגה של פחות משנתיים. 'נהג צעיר' הוא מונח טכני תפעולי שאינו מוגדר בחוק, אך משמש גורמים שונים – למשל, חברות ביטוח – לזיהוי ולסיווג לקוחות ומקבלי שירות.

נהג חדש אינו תלוי גיל. גם מי שקיבל רישיון נהיגה בגיל מבוגר נחשב עפ"י חוק לנהג חדש בשנתיים הראשונות ממועד קבלת רישיון הנהיגה.

מי שקיבל רישיון נהיגה בגיל 17 מפסיק להיות נהג חדש בגיל 19, אך ממשיך להיות נהג צעיר עד גיל 24 לערך.

מה אומר החוק לגבי נהגים חדשים/צעירים

כאמור, החוק מתייחס ובהרחבה לעניין של 'נהג חדש'. ממועד קבלת הרישיון ולמשך שנתיים חלים על נהג חדש מספר הגבלות מחייבות:

  • אכיפה מוגברת בעבירות תנועה מסוימות – נהג חדש שמבצע עבירות תנועה אי מתן זכות קדימה, אי ציות לרמזור אדום וכד' צפוי לשלילת רישיון לתקופה קצובה ולדרישה למבחן עיוני נוסף, ולעתים גם מבחן מעשי (טסט) חדש.
  • התקנת שלט מזהה - נהג חדש חייב לזהות את עצמו מול נהגים אחרים באמצעות שלט 'נהג חדש' בחלון האחורי של הרכב.
  • נהג מלווה - ב-3 החודשים הראשונים ממועד קבלת הרישיון, נהג חדש חייב בנהג מלווה בכל נהיגה, ביום ובלילה, וב-3 חודשים הבאים בנהיגת לילה בלבד.
  • מי שקיבל את רישיון הנהיגה לפני גיל 24, מקבל למעה היתר נהיגה למשך 6 חודשים. הרישיון מגיע רק אחר-כך, בפועל.

פקודת התעבורה בנוסף להיבטים החוקיים, לנהגים צעירים יש סטטיסטיקה

מהם הקריטריונים עבור עסקת ליסינג והשפעת הגיל

עבור נהגים חדשים בגיל בוגר (מעל 24) הגישה לפתרונות ליסינג עשויה להיות קלה יותר מאשר לנהגים צעירים, ולו בשל ההיבט הכלכלי. הם גם עשויים ליהנות מרכב חברה שנרכש בליסינג.

עבור נהגים צעירים פתוחה הדרך לרכישת רכב חדש בשיטת הליסינג בעיקר באמצעות הפתרון הבסיסי של ליסינג מימוני, בו הרכב עובר לבעלותו של הרוכש ולפיכך האחריות הביטוחית והתפעולית חלות עליו. במילים אחרות, עניין הגיל אינו מהווה חסם לרכישת רכב בליסינג מימוני.

מצד שני, חשוב לדעת כי חברות הביטוח מחשיבות מאוד את גיל הנהג, בתוקף של סטטיסטיקות המעידות באופן מובהק שנהגים צעירים מועדים יותר לתאונות. תעריפי הביטוח לנהגים צעירים הינם גבוהים יותר באופן משמעותי.

יתרונות ליסינג עבור נהגים חדשים

היתרונות של רכישת רכב בליסינג תקפים במידה שווה גם לנהגים חדשים (בכל גיל) וגם לנהגים צעירים – לשניהם הרכישה בליסינג נוחה יותר ומשתלמת יותר, ומעניקה שורה של יתרונות חשובים.

נתיב מימון חוץ בנקאי גמיש

ליסינג מימוני אינו מכביד על מסגרות האשראי בחשבון הבנק. ניתן לבנות לכל רוכש תוכנית מימון מותאמת אישית. לתוכנית הליסינג האישית, שהיא בפועל תוכנית אשראי, יש תרומה גם לבניית ציון האשראי האישי, נושא חשוב במיוחד לאנשים צעירים.

גישה לדגמי רכב חדשים לגמרי

זהו, ככל הנראה, היתרון המשמעותי ביותר עבור נהגים בתחילת הדרך – חדשים וצעירים - האפשרות לרכוש מכונית חדשה (להסיר את הניילונים וכל זה) מתוך המבחר הגדול של מרבית היבואנים בישראל. ניתן להניח שהמכונית הראשונה תהיה קטנה ולא הכי יקרה, אבל היא תהיה חדשה וחדישה.

לא רק רכב חדש, גם ללא ירידת ערך

בעסקת ליסינג מימוני ערך המכירה של הרכב הוא חסר משמעות.

נוחות

בעסקת ליסינג יש בירוקרטיה מינימלית (אם בכלל), והכל ידוע מראש – מקדמה, תשלומים, תקופה, אפשרויות המשך. קל, פשוט ונוח.

בואו להרוויח מהצעות משתלמות לליסינג פרטי לנהגים חדשים

חברת freesbe, מקבוצת הרכב קרסו, מספקת פתרונות ליסינג אטרקטיביים לרוכשים פרטיים ולרוכשים עסקיים.

אם אתם שוקלים פתרון ליסינג מימוני פרטי מותאם אישית, כדי ליהנות מהרישיון החדש שלכם, אתם יכולים (ומוזמנים) להתחיל כאן, באתר של freesbe, עם המשימה הכי מלהיבה – בחירת רכב חדש לרכישה.

צוות היועצים שלנו לשירותכם בכל סניפי freesbe ברחבי הארץ. נסיעה טובה ובטוחה.