המדריך לביטוח רכב שכור

חזרה

שירותי פריסבי

3 דק׳

המדריך לביטוח רכב שכור

רכב חדש הוא תמיד סיבה למסיבה, בייחוד כאשר הוא נקנה בעסקה הכי משתלמת ונוחה כמו בעסקת השכרת רכב. freesbe היא חברת ליסינג והשכרה, המציעה מגוון סוגים של רכבים להשכרה, החל מהשכרת רכב פרטי ועד להשכרת רכב מסחרי, עבור מגזר הלקוחות הפרטי והעסקי כאחד. ולא רק זה, במסגרת ההשכרה כלל הלקוחות ליהנות ממגוון אפשרויות לביטוח הרכב.

סוגי ביטוחי רכב

כאשר מבצעים ביטוח השכרת רכב, ישנם מספר סוגים אפשריים של ביטוחים שניתן לעשות על הרכב, חלקם חובה ואילו חלקם ניתנים לבחירה. ביטוח החובה, כשמו כן הוא – ביטוח שכל נהג שנוהג בכלי רכב ממונע מחויב לעשות על פי חוק. זהו ביטוח שנועד לכסות על נזקים פיזיים במידה והמבוטח מעורב בתאונה כלשהי, והוא מכסה על הנהג עצמו (המבוטח), הנוסעים ששהו איתו ברכב או הולכי רגל שהיו מעורבים. ביטוח החובה מבטיח כיסוי ביטוחי עבור כל ההוצאות הכרוכות בקבלת טיפול רפואי כתוצאה מתאונת דרכים, כך שאם חלילה מישהו מוצא את עצמו בלב אירוע לא נעים כזה, יינתן לו מלוא הגב הכלכלי הנדרש לטובת טיפולים רפואיים.

סוג נוסף של ביטוחי רכב הוא הביטוח המקיף, ולמרות שהוא לא נכלל עם ביטוחי החובה, כ-80% מהנהגים בישראל בוחרים לחדש אותו מדי שנה. מטרת הביטוח המקיף היא להבטיח כיסוי במקרה שבו הרכב עצמו ונפגע, וכאשר עלויות התיקון עשויות לנסוק לסכומים גבוהים שהיד אוזלת מלשלם. על אף שנתוני תאונות הדרכים בישראל ירד במעט בשנים האחרונות, עדיין במבחן המציאות הן עלולות להתרחש, ולכן יש חשיבות רבה לביטוח המקיף, שעשוי לתת רשת הגנה כלכלית במקרים של גניבה, בערה או התפוצצות. במסגרת הביטוח המקיף, המבוטח יכול לקבל פיצויים במידה ונגרם נזק לרכבו, קיים כיסוי ביטוחי בגין נזק או אובדן רכב שנגרמו כתוצאה מאש, נזקי מזג אוויר כמו ברקים ושטפונות וכו', גניבה או הרס מכוון של צד שלישי לרכב, התנגשות פתאומית, תאונת התהפכות ועוד.

האח השלישי והקטן הוא ביטוח צד ג', שמטרתו היא להגן עליכם מפני תביעות כספיות אפשריות במידה והרכב שלכם הסב נזק לרכב או לרכוש של אדם אחר. ברכישת ביטוח זה תוכלו להבטיח מתן כיסוי כספי במקרים בהם פגעתם בטעות רכב אחר, או לחלופין ברכוש ציבורי שניצב ברחוב כמו תמרורים, פנסי רחוב, שלטי חוצות, עמודי חשמל וכו'.

ביטוח לרכב שכור

אם כן, איך עניין הביטוחים נכנס לתמונה כאשר אנחנו מדברים על רכב שכור? כאשר אתם מחליטים על השכרת רכב, עליכם לבדוק בראש ובראשונה מול חברת ההשכרה שהרכב נושא בביטוחים המתאימים. במסגרת הבדיקה עליכם לשים דגש על מספר דברים – האם הרכב השכור מגיע עם ביטוחים, מהו סך ההשתתפות העצמית והאם יש אפשרות להרחיב את השירות עם ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור. כמו כן, מומלץ לבחון אפשרות של ביטוחים מיוחדים נוספים שמיועדים לנישה הזו בעולם השכרת רכב, בין אם מדובר בהשכרה למספר ימים ובין אם לתקופה ארוכה יותר. אותם ביטוחים מיוחדים הם ביטוח LIS, שנועד להגדיל את הכיסוי הבסיסי שמציע הביטוח ומאפשר לבטח את הרכב גם במקרים של גניבה, ביטוח תאונות אישיות שמכסה על הרכב בתקופת ההשכרה, ביטוח חפצים של השוכר שמצויים בתוך הרכב ועוד.

כאשר משכירים רכב, בדומה לעלות ההשכרה שהולכת ויורדת עם הזמן, כך גם עלויות הביטוחים – ככל שזמן ההשכרה יותר ארוך, כך המחיר יהיה נמוך יותר. על כן, מי שמתכנן להשכיר את הרכב ליום אחד או מספר ימים, צפוי לשאת בעלויות גבוהות יותר של ביטוח ממי שמתכנן להשכיר אותו למשך תקופות ארוכות וממושכות. עבור נהג חדש עלויות הביטוח יהיו גבוהות יותר, בדומה למחירי הביטוחים ברכב פרטי, דבר שעולה מתוך הסיכון המתגבר של נהג חדש לבצע תאונות דרכים בשל חוסר הניסיון שלו על הכביש.

בואו לשכור את הרכב המושלם בשבילכם ב-freesbe

אחרי שהבנו את פרוצדורת הביטוח, זה הזמן שלכם להתחיל תהליך של השכרת רכב בארץ עם freesbe. בין אם אתם רוצים להשכיר רכב לשימושכם האישי ובין אם למטרות עבודה, זו ההזדמנות שלכם להגיע אלינו ולבחור את הרכב האידיאלי עבורכם! לרשותכם עומדים עשרות סניפים שפרוסים ברחבי הארץ, שם תוכלו לקבל מידע אודות שירותי ההשכרה של החברה, ייעוץ והכוונה לעבר הרכב המתאים עבורכם.