השכרת רכב לבעלי רישיונות נהיגה זרים - כל המידע

חזרה

שירותי פריסבי

5 דק׳

השכרת רכב לבעלי רישיונות נהיגה זרים - כל המידע

בעלי רישיון נהיגה זר (שהונפק במדינה אחרת) יכולים לנהוג בישראל. אתם ודאי חושבים מייד על התיירים ממדינות זרות שבאים אלינו לחופשה ושוכרים רכב לתקופת השהות כאן בישראל, אבל הנהלים בנושא נהיגה עם רישיון זר מתייחסים בעיקר לישראלים דווקא - ישראלים שמרכז חייהם בחו"ל (תושבי חוץ), ישראלים שמתגוררים בחו"ל לזמן קצוב (רילוקיישן), תושבים חוזרים, עולים חדשים וכד'. ובכן, הדברים פחות פשוטים ממה שאפשר לחשוב. המלצה: כדאי להקפיד לחדש את הרישיון בכל שנה, גם כאשר אתם חיים בחו"ל.

לפני שנסקור את עיקרי הדברים בכל הקשור לנהיגה בישראל עם רישיון נהיגה של מדינה זרה, חשוב להדגיש כי כל אחד שמתכנן לבוא לישראל ולנהוג בכבישיה וברחובותיה צריך לבדוק את מצבו באופן אישי, להכיר את הכללים שחלים עליו כבעל רישיון נהיגה כזה או אחר, וכמובן להכיר את חוקי התעבורה בישראל.

מאמר זה אינו טקסט משפטי אלא מיועד להכוונה כללית לקראת בדיקה משפטית אישית לגבי היכולת לנהוג בישראל.

השכרת רכב ונהיגה בישראל - חוקים ותקנות

כל מי שנוהג בכבישי ישראל – תייר, ישראלי בביקור משפחתי, תושב חוזר, עולה חדש – כפוף לחוקי התעבורה בישראל. מובן שנדרש רישיון נהיגה בתוקף (חשוב לזכור שכל ביטוח רכב יכול להיות אפקטיבי רק כאשר רישיון הנהיגה תקף).

  • כל בעל רישיון זר יכול לנהוג בישראל, עם הרישיון הזר שברשותו, במשך שנה. לאחר שנה, אם ברצונו להמשיך לנהוג בישראל, יש לבצע תהליך של המרת רישיון (ראו בהמשך). עולים חדשים יכולים להמתין עוד שנתיים עד החובה להמיר את הרישיון הזר לישראלי.
  • מי שיש לו רישיון זר שאינו כתוב באותיות לטיניות יידרש גם להציג רישיון נהיגה בינלאומי. לתשומת לבכם, רישיון נהיגה בינלאומי אינו עומד בפני עצמו והוא נספח לרישיון נהיגה בתוקף – ישראלי או זר.
  • ישראלים שגרים בחו"ל ויש להם רישיון נהיגה ישראלי בר תוקף (תשלום אגרה וכד') יכולים לנהוג בישראל עם הרישיון הישראלי שלהם. יחד עם זאת, קיימות מגבלות הקשורות בזמני השהות בישראל, ובכניסות ויציאות לישראל וממנה. כניסות רבות באותה שנה עלולות למנוע את היכולת להשתמש ברישיון הישראלי. בהחלט מוזר, אבל זה המצב.

לסיכום: בפועל, כל עוד מדובר בגיחות חד פעמיות במרווחים שהם יותר ארוכים משנה אחת, ההתנהלות של כל בעל רישיון נהיגה זר דומה, אם לא זהה, לזו של תייר רגיל – שוכרים רכב ונוסעים. זוהי מן הסתם ההתנהלות הרווחת.

אלא שמכאן משתמע כי מי שמגיע לישראל לתקופה ארוכה של יותר משנה, או מתכנן גיחות רבות לאורך השנה, כולל השכרת רכב, צריך לתכנן את צעדיו בקפידה בכל הקשור לתקפות של רישיון הנהיגה והאפשרויות להתנייד בישראל ברכב שכור, כדי שלא יהיו הפתעות.

לקראת הגעה לישראל, חשוב גם להכיר ולהתרענן בחוקי התעבורה וכללי ההתנהגות בכביש.

המרת רישיון זר

כאמור, במצבים המתוארים לעיל יש לבצע תהליך של המרת רישיון נהיגה זר לרישיון נהיגה ישראלי. זה מחויב לאחר שנה של נהיגה בישראל עם רישיון זר (למעט עולים חדשים) וחייב להתבצע בתוך 5 שנים.

התהליך כרוך בהצגת רישיון נהיגה בתוקף, רישיון נהיגה בינלאומי (כאשר נדרש), ובבדיקה של מועדי הכניסה והיציאה מישראל. בנוסף, מתקיימים מבחני נהיגה עיוניים ומעשיים, אם כך ברמת קושי נמוכה יותר מאשר לצורך קבלת רישיון ראשון. כמו כן, בקשה להמרת רישיון נהיגה זר לרישיון ישראלי כרוכה בתשלום אגרה.

ניתן לבצע את התהליך של המרת רישיון נהיגה זר לרישיון ישראלי באמצעות האינטרנט, באתר הממשלה. להגשת הבקשה הקליקו כאן.

לסיכום, כך תוכלו לשכור רכב בישראל עם רישיון נהיגה זר

בהנחה שרישיון הנהיגה שלכם – רישיון זר או ישראלי – עומד בקריטריונים ומאפשר לכם לנוהג בישראל, תוכלו לשכור רכב ולנהוג בו בחופשיות. אנו בחברת freesbe, מקבוצת הרכב המובילה קרסו, פתרונות השכרת רכב לשוכרים פרטיים ועסקיים בתנאים אטרקטיביים.

צי הרכב להשכרה של freesbe הוא גדול ומגוון וכלל רכבים מקטגוריות שונות – קטנות, משפחתיות, מנהלים ועוד. פרישת הסניפים של freesbe ברחבי הארץ מאפשרת לקחת רכב בסניף אחד ולהחזירו בסניף אחר, לנוחותכם.

צוותי freesbe ברחבי ישראל מחכים לכם עם ייעוץ ועם המכוניות. דרך צלחה.

מה הלאה?