ביטוח רכב ליסינג - כל המידע

חזרה

שירותי פריסבי

5 דק׳

ביטוח רכב ליסינג - כל המידע

"הטריק" בעסקת ליסינג הוא, שהרכב שאתם בוחרים לעצמכם נמצא לגמרי באחריותכם אך אינו בבעלותכם. ברישיון הרכב הבעלות רשומה על חברת הליסינג. בפועל אתם מוגדרים כשוכרים. זה משתנה כמובן בתום תקופת הליסינג (כ-36 חודשים) אם אתם מחליטים להשלים את העסקה ע"י רכישת הרכב והעברתו לבעלותכם. האפשרות הנוספת בתום תקופת הליסינג היא להתחיל עסקה חדשה על רכב חדש.

בעסקת ליסינג מימוני (להבדיל מליסינג תפעולי) כל מה שכרוך בתחזוקה ובתפעול של הרכב חל עליכם. זה כולל גם את ביטוח הרכב – ביטוח חובה, מקיף וצד ג'. אתם יכולים לרכוש את הביטוחים הנחוצים לכם, כולל תוספות בהתאמה אישית, באמצעות כל גורם ביטוח מקצועי לפי בחירתכם. במילים אחרות, בליסינג מימוני אתם מטפלים בענייני הביטוח בדיוק כמו עבור רכב בבעלותכם שנרכש בקנייה רגילה.

כיסויים ועלויות ביטוח

סל הכיסויים הזמינים לרכב מליסינג זהה לסל הזמין לכל רכב פרטי או מסחרי. הכל מתחיל עם ביטוח חובה, שבלעדיו אי אפשר לנהוג ברכב החדש שקיבלתם מחברת הליסינג. זה החוק, כל השאר לשיקולכם.

  • ביטוח חובה לרכב - כיסוי לנזקי גוף של נפגעי תאונה: נהגים, נוסעים, עוברי אורח.
  • ביטוח מקיף - כיסוי לנזק לרכב כתוצאה מהתרחשות כגון תאונה, אש, גניבה ועוד.
  • הרחבות לביטוח מקיף - לדוגמא: שירותי דרך וגרירה.
  • ביטוח צד ג' - כיסוי לנזקים שנגרמו לרכוש של גורם אחר – אדם, עסק, רשות וכד'.

כדאי לקחת בחשבון את עלויות הביטוח כבר בעת תכנון עסקת הליסינג. בחירת הרכב משפיעה כמובן על עלויות הכיסויים השונים, כך גם קיומם של מנגנוני ומערכות בטיחות מתקדמות. גם מאפייני הנהגים והיסטוריית העבירות והתביעות שלהם משפיעה על התמחור. בנושא ביטוח חובה יש השפעה משמעותית לגילו של הנהג הצעיר ביותר במיועד לנהוג ברכב.

מה ההבדל בין ביטוח רכב שכור לביטוח רכב ליסינג

כאמור, רכישת רכב בליסינג מגדירה אתכם כשוכרים (למען הדיוק: חוכרים). המילה Leasing פירושה בעברית 'החכרה' שמשמעותה 'היתר שימוש ארוך טווח', או במילים אחרות – השכרה לטווח ארוך.

לפיכך, כדאי לעשות סדר בין ביטוח לרכבי ליסינג, שניתנים לחוכרים לתקופה ארוכה (תקופת הליסינג), לבין ביטוח לרכב שכור, שניתן לתקופות קצובות – ימים, שבועות, חודשים.

ביטוח לרכבי השכרה יקר יותר באופן יחסי בהשוואה לביטוח רכב רגיל, בכלל זה רכבי ליסינג. הסיבה היא שרכבי השכרה זוכים בדרך כלל ליחס פחות טוב מצד הנהגים ולכן מועדים יותר לנזקים שונים. בעת שכירת רכב – לטיול או חופשה או כל צורך אחר – חשוב לוודא מראש שהמחיר המוצע להשכרה כולל גם את הביטוח. שלא יהיו הפתעות.

ביטוח בליסינג פרטי מול ביטוח בליסינג תפעולי

עולם הליסינג מתחלק באופן כללי לפתרונות ליסינג מימוני ולפתרונות ליסינג תפעולי. הסוג הראשון הוא למעשה חלופה נוחה ומשתלמת להלוואות הבנקאיות לרכישת רכב – מקבלים מימון חוץ בנקאי (מימון שלא מכביד על מסגרת האשראי בבנק) להגשמת החלום המוטורי האישי או המשפחתי. כל השאר על החוכרים, כמו בקנייה רגילה.

ליסינג תפעולי הוא עסקת חבילה שכוללת גם את המימון וגם את האחריות התפעולית לרכב ("כל השאר") – טיפולים, רישוי וכד'. לחוכרים נותר רק לנהוג. כלומר, רכישת רכב בעסקת ליסינג תפעולי כוללת גם את הביטוח – חובה, מקיף וצד ג'. ניתן כמובן להתאים את הכיסוי הביטוחי לצרכים ולדרישות של החוכר, אבל הביטוח הוא חלק מן "הדיל".

מהם יתרונות ביטוח הרכב עם freesbe?

חברת הליסינג freesbe, מקבוצת הרכב המובילה קרסו, מספקת גם פתרונות ביטוח אטרקטיביים ללקוחותיה – לקוחות ליסינג מימוני ולקוחות ליסינג תפעולי.

פתרונות הביטוח של freesbe – ביטוח חובה, ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' – מאפשרים לכל לקוח, גם לקוחות ליסינג מימוני שצריכים לדאוג בעצמם לביטוח הרכב, לקבל פתרון מלא (רכב + ביטוח) במקום אחד בשיא הנוחות.

מלבד יתרון הנוחות של רכישת הרכב והביטוח במקום אחד, לביטוח של freesbe יש יתרונות רבים נוספים:

  • השתתפות עצמית מופחתת
  • פיצוי תוספת שווי הרכב
  • כיסוי ביטוחי לאביזרים ללא תוספת פרמיה
  • גבול אחריות צד שלישי החל מ-600,000 ש"ח
  • תיקון הרכב במרכזי השירות של freesbe בסטנדרטים הגבוהים ביותר
  • חבילת הרחבות הכוללת שרותי רכב וגרירה, כיסוי לשמשות ורכב חליפי

בחרתם בליסינג מימוני של freesbe? כדאי לכם לשקול גם את רכישת הביטוח באמצעותנו. אצלנו תקבלו רכב חדש מותאם אישית, תוכנית מימון מותאמת אישית, וביטוח רכב מותאם אישית. הכל במקום אחד.

מחכים לכם בסניפי freesbe ברחבי הארץ.

מה הלאה?