5 דברים שחשוב לדעת לפני שמחליפים צמיגים לרכב

חזרה

רכישה חכמה

5 דק׳

5 דברים שחשוב לדעת לפני שמחליפים צמיגים לרכב

אם גם אתם מעוניינים להחליף את הצמיגים ברכב, אך מרגישים מוצפים מכל האינפורמציה בנושא, כדאי שתקראו את המאמר הזה! הצמיגים מקשרים בין הרכב לכביש, לכן יש להם חשיבות עצומה בכל הקשור לבטיחות האישית שלכם ושל הנוסעים שלכם. מסיבה זו בדיוק, יש לבדוק את מצב הצמיגים באופן תדיר ולהחליף אותם במקרים של בלאי ושחיקה. חשוב לשים לב להוראות היצרן ולזכור כי מצב הצמיגים והאיכות הכללית שלהם משפיעה גם על הביצועים של הרכב ואפילו על צריכת הדלק שלו. היום ניתן למצוא מגוון רחב של צמיגים שונים, המגיעים ממותגים ומחברות שונות. במאמר זה נספק לכם מידע חיוני לגבי הדברים שיש לקחת בחשבון בבחירת הצמיגים האידיאליים לרכב שלכם.

התאמה למאפייני הרכב

הצמיגים חייבים להתאים באופן מושלם לרכב שלכם, על מנת להבטיח בטיחות מקסימלית ונסיעה חלקה ונינוחה יותר. יש להקפיד על רכישת צמיגים איכותיים, המתאימים להנחיות היצרן. הסוג והסיווג של הצמיג הנדרש עבורכם רשום ברישיון הרכב ובספר הרכב, לכן תוכלו לבדוק זאת בקלות. החוק קובע כי הצמיגים חייבים להתאים לרשום ברישיון הרכב, לכן מי שלא יקפיד על כך יתקשה לעבור את הטסט השנתי.

כדאי לדעת כי דירוג העומס של הצמיג חיוני עבור כל מי שנוהג במשאית או רכב שנועד לגרירה של משאות כבדים, מאחר והצמיגים אמורים לשאת בעומס. כמו כן, יש לזכור כי אם אתם נוהגים לרדת לכבישים לא סלולים, מומלץ לבחור בצמיגים בעלי ביצועים טובים בשטח, בנוסף לביצועים המצוינים שלהם בכביש.

הצמיג חייב להתאים באופן מושלם למאפייני הרכב שלכם, בהתאם לסוג הרכב ולשטח שאליו הוא מיועד. מעבר לכך, כדאי לשים לב לחומר שממנו עשויה סוליית הצמיג, מאחר והוא זה שמשפיע על אחיזת הצמיג בכביש. צמיגים איכותיים יבטיחו לכם אחיזת כביש טובה יותר, דבר שיתבטא בסיכון נמוך יותר לתאונות.

לחץ אוויר בצמיג

לחץ האוויר בצמיג אמור להתאים להוראות היצרן, מאחר והוא חיוני לבטיחות שלכם ושל יתר הנוסעים ברכב. כמו כן, לחץ האוויר חיוני גם לביצועים האופטימליים של הרכב, כך שאם לא תקפידו על כך, לא תצליחו ליהנות מכל היתרונות של הרכב שלכם.

לחץ האוויר המומלץ על ידי היצרן מצוין במדבקה הממוקמת במשקוף דלת הנהג, או לחילופין, בספר הרכב. חשוב לזכור כי לחץ האוויר המומלץ משתנה בין רכב לרכב, לכן חשוב לשים לכך לב, לאחר רכישת רכב חדש.

ההמלצה הכללית היא לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים בתדירות גבוהה יחסית ולהקפיד למלא אוויר במידת בצורך. הדבר חיוני במיוחד במעברי עונות ולאחר נסיעות ארוכות בכביש משובש.

חשוב להדגיש כי לחץ האוויר משתנה בין צמיגים המיועדים לנסיעה בשטח, לבין צמיגים המיועדים לכביש. ברוב המקרים לחץ האוויר בשטח יהיה נמוך יותר, מאחר והדבר חיוני על מנת להבטיח אחיזה טובה יותר.

במידה ולא תקפידו על לחץ האוויר המומלץ על ידי היצרן, ככל הנראה תגבירו את הבלאי של הצמיגים ותקצרו את אורך החיים שלהם.

צריכת הדלק

צריכת הדלק של הרכב מושפעת מגורמים שונים, החל מאופי הנהיגה שלכם ועד לאיכות ותקינות הצמיגים. אם תבחרו להשקיע בצמיגים איכותיים ואמינים, ככל הנראה תצליחו להפחית באופן משמעותי את צריכת הדלק. כמובן שחשוב להקפיד גם על התחזוקה השוטפת של הצמיג, כולל הקפדה על לחץ אוויר התואם לדרישות היצרן והחלפת הצמיגים ברגע שמתגלים סימני בלאי, כגון סדקים ויובש.

יצרני הצמיגים מקפידים לייצר צמיגים איכותיים, התורמים רבות לצמצום צריכת הדלק. מדובר על יתרון עצום הן לאיכות הסביבה והן לכיס שלכם. לכן אם תקפידו לרכוש צמיגים ברמה גבוהה, המגיעים מהיצרנים המובילים ביותר בשוק, ככל הנראה תצליחו לחסוך בהוצאות מיותרות על צריכת הדלק שלכם. ניתן לראות פער של 15% עד 20% בצריכת הדלק של צמיגים שונים, בהתאם לאיכות שלהם ולתחזוקה השוטפת. יצרני הצמיגים המובילים מנסים לשפר את ההתנגדות לגלגול, דבר שמשפר את צריכת הדלק.

מחקר שנערך בארה"ב הראה כי עלייה של 10% ברמת ההתנגדות של הצמיג לגלגול (כתוצאה מלחץ אוויר לא תקין או איכות ירודה) הובילה לעלייה של 1% עד 2% בצריכת הדלק. מדובר על סכומי כסף משמעותיים עבור מי שמרבה בנסיעות.

איכות הצמיגים ותאריך הייצור

רבים מתפתים לרכוש צמיגים זולים, אך חשוב לזכור כי האיכות של הצמיגים משמעותית לביטחון האישי שלכם, לביצועי הרכב וכמובן לצריכת הדלק שלכם. לכן מומלץ לשלם מעט יותר עבור צמיגים אמינים ואיכותיים, המגיעים מיצרנית גדולה ומוכרת. מחירים זולים מידי אמורים לעורר בכם חשד, מאחר ולצערנו מדובר לרוב על חתול בשק. לכן עדיף לא להתפתות למחירים אטרקטיביים מידי, אלא לבחור בצמיגים איכותיים ואמינים יותר. כדאי לוודא כי הצמיגים מגיעים עם תעודת אחריות של היבואן, דבר שנועד להבטיח לכם שקט נפשי.

חשוב לדעת כי תאריך הייצור של הצמיג מוטבע על הצמיג עצמו, דבר שמקל משמעותית על הבדיקה. בשל עייפות החומר והבלאי הטבעי של הצמיג, המתרחש גם מהמדף בחנות הממוזגת, יש להימנע מרכישת צמיגים שחלפו יותר מ-6 שנים ממועד הייצור שלהם. תנאי אחסון לקויים עלולים לזרז את הבלאי הטבעי, דבר שיוביל לרכישת צמיג עם אורך חיים קצר במיוחד. כמובן שהדבר עלול לפגום גם בבטיחות שלכם ובביצועים של הרכב.

לסיכום

אם אתם מעוניינים להבטיח את הבטיחות שלכם, תוך כדי שיפור הביצועים של הרכב וצמצום בצריכת הדלק, כדאי שתשקיעו בצמיגים איכותיים ותקפידו לתחזק אותם בהתאם להוראות היצרן.

אנו בחברת freesbe נשמח לסייע ולייעץ לכם בנוגע לבחירת הרכב המושלם ביותר עבורכם, מתוך מגוון הרכבים הגדול והמגוון שלנו. היועצים שלנו ישמחו לספק לכם ייעוץ והכוונה, או לחילופין, תוכלו לבחון את מגוון הרכבים העדכני המופיע באתר שלנו.