פריסבי - ליסינג, השכרה ומכירת רכב, לעמוד הבית

חזרה

רכישה חכמה

3 דק׳

שבע בום – 7 נושאים שחשוב לבדוק במכונית עם 7 מושבים

סגמנט מכוניות שבעת המושבים נפוץ בקרב משפחות ברוכות ילדים, לצד משפחות המעוניינות בפתרון יעיל, כשמסיעים גם את סבא וסבתא או כמה מהחברים של הילדים.

לצד מכוניות גדולות וארוכות בהן 7 מושבים מרווחים יחסית ובגודל מלא, ניתן למצוא גם את מכוניות ה-5+2.

באלו, מדובר במרכב שאינו ארוך בהרבה, אם בכלל, מגרסת 5 המושבים. שורת המושבים השלישית במכוניות 5+2 לרוב צפופה למדי, ומיועדת בעיקר לילדים, או לשהות של מבוגרים לצורך נסיעות קצרות בלבד.

לשם כך, רצוי לבדוק מהו המרחק בן הסרנים. ככל שיהיה גדול יותר, הוא יאפשר יותר מקום לברכי הנוסעים בשורה השניה וגם בשלישית. גם בגרסאות ה-5+2, מומלץ עדיין שיהיו חיישני חניה (ואם ניתן- היקפיים), לצד מצלמות המסייעות בתמרון עירוני ובחנייה.

כדי למנוע מריבות בין הילדים על השאלה "תור מי לשבת במושבים בשורה השלישית", ולמען שלום בית כללי הכולל נסיעות שקטות ורגועות, להלן 7 נושאים שחשוב לדעת ולבדוק בעת תהליך רכישת מכונית בה 7 מושבים.

  1. ראשית, חשוב לבדוק האם מבנה המכונית מתאים לכם. התקרה צריכה להיות גבוהה מספיק גם ליושבים בשורה השלישית, חשוב לבדוק אם השורה השלישית ממוקמת מעל לסרן האחורי או שמאחוריו, שכן הדבר משפיע על מידת הטלטול והנוחות במושבים אלה.

  2. שורת המושבים השניה משפיעה באופן ניכר על הנוחות של היושבים בשורה השלישית. בחלק מהמכוניות, שורת המושבים השניה ניתנת להזזה לפנים ולאחור על גבי מסילה. בכך ניתן לשפר מהותית את המרווח לרגלי היושבים מאחוריהם, וגם להגדיל את נפח הטעינה האפשרית, כשהשורה השלישית מקופלת.

  3. חשוב לבדוק אם המושבים בשורה השניה מתפצלים לשלושה מושבים בודדים, מה שמאפשר ורסטיליות מרבית בעת קיפול מושב אחד מתוך שלושה או בעת התקנת כיסא לתינוק למשל. האפשרות השניה היא חלוקת "שני שליש ושליש", המאפשרת גמישות מוגבלת יותר בהתאמת המושבים לנוסעים.

  4. כדאי לבחון איזה אבזור קיים לרשות היושבים בשורה השלישית; האם ישנן יציאות מזגן נפרדות המיועדות להם (והאם יש בקרת אקלים נפרדת בשורת המושבים השניה), האם ישנם שקעי טעינה לטלפונים ולמכשירים נוספים, ומה בנוגע לתאורה ולתאי אחסון עבור השוהים שם.

  5. כדאי להבין מהו גודל תא המטען כשכל המושבים בשימוש – חשוב לוודא האם נותר מקום לאחסון מאחורי גב מושבי השורה השלישית, ושיהיה פרקטי דיו: לשקיות מהסופר, למזוודת טרולי או לתיק בדרך למכון הכושר. כמו כן, האם מתחת לרצפת תא המטען יש מקום אחסון נוסף- לא רק לכלים לגלגל חלופי או לערכת ניפוח, אלא גם לכיסוי הגלילה של תא המטען במקום ייעודי משלו, כשהוא לא בשימוש (בזמן ששורת המושבים השלישית אינה מקופלת).

  6. עבור שתי שורות המושבים האחוריות, חשוב לבדוק את גובה קו החלונות- האם גם ילדים צעירים יוכלו ליהנות מהנוף דרך קו חלונות גבוה יחסית? כמו כן, במקרה של גג פנורמי – האם גם הישובים בשורה השלישית יכולים ליהנות ממנו, או שהוא מסתיים מעל לראשי הישובים בשורה השניה?

  7. אחרון חביב- בחינת המקום בתא המטען כששורת המושבים השלישית אינה בשימוש - האם הקיפול של המושבים בשורה השלישית מאפשרים ריצפה שטוחה לחלוטין לצורך העמסה קלה של מטען גדול, והאם ישנה אפשרות לקפל מושב אחד בלבד מהשורה השלישית, על מנת לקבל מקום עבור שישה נוסעים ובנוסף מקום מכובד לכל מטלטליהם.

בחינה יסודית של כל האמור לעיל עשויה לשפר באופן ניכר את חוויית הנסיעה שלכם, ובעיקר של ילדיכם, בין אם מדובר בהסעות לחוגים או בדרך לטיול משפחתי ארוך.