רכב לסטודנטים - המדריך לקניית רכב בתקציב

חזרה

רכישה חכמה

5 דק׳

רכב לסטודנטים - המדריך לקניית רכב בתקציב

סטודנטים רבים נאלצים להתמודד על בסיס יומיומי עם המתנה מייגעת לאוטובוס שתמיד מאחר, רכבת שפשוט לא מגיעה ותחבורה ציבורית שלא ניתן לסמוך עליה. ההגעה לקמפוס, לבית ולעבודה עלולים לגזול זמן יקר ערך, לכן רבים בוחרים לרכוש לעצמם רכב, שיוכל לשרת אותם לכל משך הלימודים. רכב זול ומשתלם יכול לסייע לכם להגיע בזמן למבחנים ולהרצאות, להימנע מאיחורים לעבודה וכמובן להביא אתכם למנוחה המיוחלת בבית במהירות המקסימלית. כל סטודנט יודע שהזמן מחושב לפי דקות, לכן חשוב לבחור ברכב זול ואמין, שלא יצריך תחזוקה יקרה מידי. מאחר והתקציב נמוך, מדובר לרוב על רכישה של רכב משומש, למרות שניתן למצוא גם רכבים חדשים במסלולי מימון משתלמים. לכן תוכלו גם לבחון את האופציה לרכוש לעצמכם מכונית חשמלית חסכונית ומשוכללת או כל רכב אחר שרק יצא מהניילון.

בחירת רכב בתקציב מוגבל

אומנם כל אחד היה רוצה לרכוש לעצמו רכב חשמלי או רכב חדש מהניילון, אך ברוב המקרים תקציב של סטודנט לא יאפשר לכם לממש את החלומות האלו. לכן אם התקציב שלכם מצומצם, עדיף שתתמקדו ברכישת רכב יד שנייה. היום תוכלו למצוא מבחר רחב של רחבי יד שנייה במצב מכאני מצוין ובמחיר שיתאים לתקציב הסטודנטיאלי שלכם.

ההמלצה הכללית היא לחפש רכב מתוחזק כראוי, מאחר וגם רכב משנות ה-2000 יכול לספק את הסחורה, בתנאי שהוא עבר את כל הטיפולים הנדרשים. כדאי לזכור כי מספר הידיים שהרכב עבר והספרות הרשומות על הקילומטראז' שלו לא תמיד רלוונטיים. ברמת העקרון מומלץ כמובן להשקיע ברכב חדיש ובטיחותי יותר, דבר שיבטיח לכם חווית נהיגה נעימה יותר. לכן לרוב עדיף להשקיע מעט יותר ברכב איכותי, מאשר לרכוש גרוטאה במחיר זול.

כדאי לבחור ברכב שטופל ותוחזק באופן עקבי, עם עדיפות לרכב שטופל במרכז שירות קבוע. אומנם לא פשוט למצוא רכב מסוג זה, אך מדובר על השקעה משתלמת. עדיף להשקיע ברכב עם קילומטראז' גבוה שעבר טיפולים שוטפים במרכז שירות מקצועי, מאשר רכב עם קילומטראז' נמוך שעבר טיפולים באופן לא קבוע ובמוסך חובבני.

דברים שכדאי לבדוק לפני רכישה

ישנם מספר גורמים שחשוב לבדוק לפני רכישת רכב יד שנייה, במיוחד אם מדובר על רכב זול. לפניכם רשימה של הגורמים המרכזיים והחשובים ביותר:

אמינות

הכי חשוב לבחור ברכב אמין, שיוכל להביא אתכם בשלום ללימודים, לעבודה והביתה. לכן חפשו רכבים שידועים באמינות שלהם. תוכלו ללמוד על הדגמים השונים באמצעות המלצות של אנשי מקצוע מהתחום וכמובן קריאה של מקורות מוסמכים באינטרנט. החוכמה היא לבחור ברכב שלא נוטה לתקלות תכופות ועדיף לחפש אחר רכב עם חלקי חילוף נפוצים ופשוטים לאיתור. הדבר יחסוך לכם הוצאות מיותרות על טיפולים וחלקי חילוף יקרים.

יעילות דלק

מומלץ לבחור ברכב חסכוני בדלק, מאחר ומחיר הדלק רק הולך ועולה בשנים האחרונות. עם זאת, יש לזכור כי בתקציב נמוך כנראה תתקשו למצוא רכבים חסכוניים בדלק, לכן מדובר על קריטריון פחות עקרוני. בנוסף, יש לזכור כי רוב הסטודנטים אינם נוטים לצאת לנסיעות ארוכות, כך שיעילות הדלק פחות משמעותית במידה ומדובר על נסיעות קצרות בתוך העיר.

גודל הרכב

אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא גודל הרכב. רכב קטן יהיה תמיד יותר פונקציונלי לנסיעות בתוך העיר, מאחר והוא אינו תופס יותר מידי מקום ומקל על מציאת מקומות חניה, שלא היו מתאימים לרכבים גדולים יותר. לכן רוב הסטודנטים יעדיפו רכבי מיני או סופר מיני, שנחשבים גם לחסכוניים יותר בדלק ואפילו זולים יותר לאחזקה.

בטיחות

נושא הבטיחות נחשב לנושא קריטי וחיוני, מאחר ורכבים ישנים נחשבים לפחות בטיחותיים מהרכבים החדשים. לכן חשוב לשים לב למערכות הבטיחות המותקנות ברכב ולהעדיף רכבים עם כריות אוויר, מערכת ABS וכדומה. כמו כן, כדאי לתת את הדעת לדירוג הבטיחות של הרכב הניתן על ידי משרד התחבורה וציון הבטיחות שהוא קיבל במבחני ריסוק.

מימון לרכב

היום תוכלו לבחור מבין מגוון רחב של מסלולי מימון אטרקטיביים המוצעים על ידי חברת freesbe, במטרה לסייע לכם לרכוש את הרכב המתאים ביותר עבורכם. מסלולי המימון יסייעו לכם לרכוש כל רכב שתבחרו בצורה מושכלת, בין אם מדובר על רכב יד 2 או רכב חדש מהניילון. יועצי החברה יוכלו לספק לכם ייעוץ והכוונה לגבי מסלולי המימון המתאימים ביותר עבורכם, במטרה לאפשר לכם לרכוש את הרכב בפריסת תשלומים נוחה.

בואו לבחור את הרכב שלכם לתואר ב-freesbe

אנו בחברת freesbe נשמח לספק לכם ייעוץ והכוונה בנוגע לרכישת רכב יד 2 בתקציב מוגבל, או לחילופין, לספק לכם מידע אודות מסלולי המימון המשתלמים שלנו. אנו מחזיקים במגוון רחב של רכבים חדשים ומשומשים, כך שתוכלו לבחור את הרכב המושלם עבורכם! היועצים שלנו ישמחו לספק לכם מידע עדכני אודות הרכבים שלנו, בין אם מדובר על רכב חשמלי או רכב רגיל. תוכלו לעיין במגוון הרכבים המוצעים כרגע למכירה באתר שלנו, או לפנות אלינו לקבלת ייעוץ ומידע נוסף!