ביטוח מקיף וצד ג' - כל מה שצריך לדעת

חזרה

רכישה חכמה

4 דק׳

ביטוח מקיף וצד ג' - כל מה שצריך לדעת

אם אתם מתכננים לרכוש רכב חדש, או לחילופין, כבר רכשתם רכב ואתם מתלבטים לגבי ביטוח מקיף או ביטוח צד ג', כדאי שתכירו את כל הניואנסים בתחום. כל בעל רכב חייב לעשות ביטוח חובה, שנועד לכסות נזקי גוף, שעלולים להיגרם במקרה של תאונת דרכים. ההתלבטות היחידה היא בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג', שנחשבים לביטוחים אופציונליים אך מאוד מומלץ להשקיע בהם. ביטוח צד ג' מכסה נזקי רכוש, שנגרמו לצד שלישי במקרה של תאונה. לעומת זאת, ביטוח מקיף מכסה גם את הנזק לרכוש שנגרם לצד השלישי וגם את הנזק שנגרם לרכב שלכם, בנוסף למקרים של תאונה עצמית, גניבת הרכב וכדומה.

מהו ביטוח צד ג'?

ביטוח צד ג' מספק כיסוי לכל נזק שייגרם לרכב ולרכוש של צד שלישי, במקרה של תאונת דרכים. כלומר, הביטוח יספק לכם פיצוי עבור הכסף שתאלצו לשלם לצד שלישי, שנפגע מהרכב שלכם. הביטוח יכסה הוצאות עבור גרירת הרכב של הצד השלישי ושמירתו במגרש המכוניות. כמו כן, הוא מכסה את ההשתתפות העצמית שלו ואובדן הנחת היעדר תביעות צד ג' מול חברת הביטוח המבטחת אותו. במידה ומדובר על רכב מסחרי שיצא מכלל שימוש כתוצאה מהתאונה, ביטוח צד ג' יכסה את בעל הרכב עבור אובדן רווחים. יש לשים לב כי הביטוח אינו מכסה את הנזק שנגרם לרכב שלכם במקרה של תאונה, לכן הוא מתאים בעיקר לרכבים ישנים, שלא יהיה משתלם לתקן אותם במקרה של תאונת דרכים.

מהו ביטוח מקיף?

ביטוח מקיף הינו ביטוח כוללני ויקר יותר מביטוח צד ג', אך זהו הביטוח המומלץ עבור כל מי שרוכש לעצמו רכב חדש. ביטוח זה, בניגוד לביטוח צד ג', מספק כיסוי מלא מפני כל סוג של נזק שעלול להיגרם לרכב שלכם, בנוסף לכיסוי הניתן במסגרת ביטוח צד ג' לרכב של הצד השלישי. הביטוח מכסה מקרים של גניבה או ניסיון גניבה של הרכב שלכם, נזקי טבע (כגון הצפה, מפולת סלעים וכדומה), שריפה, פגיעה או תאונה. ביטוח מקיף יספק לכם גם כיסוי עבור הוצאות משפטיות, במידה וצד שלישי יתבע אתכם בעקבות תאונה. לכן זהו הביטוח שיספק לכם שקט נפשי, מאחר והוא מכסה אתכם מכל הכיוונים האפשריים.

מה כדאי לדעת לפני שבוחרים ביניהם?

על מנת לבחור בצורה מושכלת בין ביטוח מקיף לביטוח צד ג', יש לקחת בחשבון את הקריטריונים הבאים:

  1. ערך הרכב – רכב ישן מומלץ לבטח בביטוח צד ג', מאחר ואין סיבה להשקיע בביטוח מקיף שמהווה חצי - שליש מעלות הרכב. מצד שני, רכב חדש ויקר מחייב ביטוח מקיף, מאחר ואף אחד לא ירצה להסתכן בגניבת הרכב ואובדן של מאות אלפי שקלים. כמו כן, עלות התיקון של הרכב במקרה של תאונה עלולה להגיע לעשרות אלפי שקלים, לכן השקעה בביטוח מקיף תהיה נבונה יותר.
  2. מחיר הביטוח – בחלק מהמקרים הפער בין הביטוח המקיף לביטוח צד ג' אינו גדול, לכן כדאי להשקיע בביטוח המקיף, גם אם הרכב שלכם ישן יחסית.
  3. הסיכוי שתזדקקו לביטוח מקיף – במידה והרכב החדש שלכם חונה בעיקר בחניה פרטית ומאובטחת, או לחילופין, משתמשים בו לעיתים נדירות, ייתכן ששווה לקחת סיכון מחושב ולא להשקיע בביטוח מקיף, מאחר והסיכון לגניבה או לתאונה נמוך יחסית.

בואו למצוא את הרכב שלכם ב-freesbe

בשורה התחתונה, כל רכב זקוק לביטוח מקיף או לביטוח צד ג', מאחר ועלויות התיקון של הרכב עלולות להסתכם בעשרות אלפי שקלים. לכן הבחירה בין שני סוגי הביטוחים חייבת להתבסס על היכולת הכלכלית שלכם להשתקם במקרה של אובדן הרכב בעקבות גניבה או תאונה. כמו כן, יש להתייחס לסיכון של הרכב להיות מעורב בתאונה או להיגנב.

אם אתם מעוניינים לרכוש רכב חדש, אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלנו ולמצוא את הרכב האידיאלי ביותר לצרכים שלכם. אנו ב-freesbe נשמח לספק לכם ייעוץ והכוונה בנוגע לסוג הביטוח המתאים ביותר עבורכם. הנציגים שלנו ישמחו לספק לכם את כל הפרטים הרלוונטיים ולסייע לכם להגיע למסקנה הנבונה והמשתלמת ביותר, בהתאם לסגנון החיים שלכם, רמת השימוש ברכב ומיקום החניה שלכם.

מה הלאה?