איך בוחרים רכב שטח

חזרה

רכישה חכמה

5 דק׳

איך בוחרים רכב שטח

רכב שטח הינו רכב המיועד לנסיעה בתנאי שטח קשים, אך גם לנסיעה רגילה על הכביש. מדובר על רכב בעל הנעה כפולה, המסוגל לנסוע בשלוליות, בוץ וחול. הנעה כפולה, הידועה גם בשם 4X4, מאפיינת רכבים בהם המנוע מסוגל להניע הן את הגלגלים הקדמיים, והן את הגלגלים האחוריים. כתוצאה מכך, הרכב נהנה מעוצמת תנועה חזקה מהרגיל, המאפשרת לו לנסוע בתנאי שטח מאתגרים במיוחד. לעומת זאת, רכבים רגילים מאופיינים בהנעה קדמית בלבד, כלומר המנוע מניע רק את הגלגלים הקדמיים, דבר שמונע מהרכב להתמודד עם תנאי שטח מאתגרים, הדורשים עוצמה גבוהה יותר.

מה יעוד הרכב?

היום ניתן למצוא בשוק לא מעט סוגים של רכבי שטח, לכן חשוב להבין מהן השאלות שכדאי לכם לשאול, לפני שאתם ניגשים לבחור את הרכב האידיאלי ביותר עבורכם. כדאי להבין כי רכבי שטח יכולים להיות קשוחים או עדינים יותר, בהתאם לביצועים שלהם בשטח. לכן הבחירה צריכה להתחשב בייעוד של הרכב שלכם, בין אם מדובר על רכב שייאלץ להתמודד עם תנאי שטח קשוחים ומאתגרים, או לחילופין, רכב שמיועד מראש לנסיעה בכבישי חצץ של קק"ל.

כדאי לקחת בחשבון את אופי הטיולים שמתאימים לכם ואת התדירות שבה אתם יוצאים לשטח. כמו כן, חשוב להתחשב גם בכישורי הנהיגה שלכם וביכולת להתמודד עם תנאי שטח מאתגרים. מומלץ לקחת בחשבון גם את כמות הנוסעים, מאחר וחלק מהרכבים מרווחים ונוחים יותר מאחרים. כדאי לזכור כי בעוד שחלק מרכבי השטח מיועדים בעיקר לנהיגה בשטח, רכבי פנאי מיועדים יותר לנסיעה בכביש, אך יכולים להתאים גם לנסיעת שטח קלילה יחסית.

רכבי שטח רציניים יהיו לרוב כבדים יותר ויזללו יותר דלק, מאשר רכבי פנאי שיהיו חסכוניים יחסית בדלק ויתאימו יותר לנהיגה בכביש. לכן רכבי שטח רציניים יתאימו יותר למי שיוצא לטיולי שטח לעיתים קרובות יחסית ואף מחזיק ברכב נוסף לנסיעה יומיומית. חשוב להבין מהו הייעוד המרכזי של הרכב שלכם, על מנת להבטיח לעצמכם את הבחירה הנבונה והמושכלת ביותר.

SUV או קרוסאובר?

רבים מתבלבלים בין רכבי SUV לבין רכבי קרוסאובר, מאחר ושניהם נכללים בקטגוריית רכבי השטח. רכבי SUV הינם ג'יפים המיועדים יותר לנהיגה בשטח, בעוד שרכבי קרוסאובר הינם רכבי פנאי שטח, המחזיקים ביכולות שטח נמוכות יותר, אך נחשבים למותאמים יותר לנהיגה שגרתית בכבישי הארץ.

רכבי SUV מושלמים לכל מי שנוטה לצאת לשטח לעיתים קרובות ונהנה מנהיגת שטח מאתגרת ומורכבת יותר. רכבים אלו מותאמים במיוחד לשטח והם מתאימים למעברים מורכבים ומסובכים יותר, כגון דרכי עפר וטיפוס הררי. אך חשוב לדעת כי רכבים אלו צורכים כמויות גדולות של דלק, כתוצאה מהמנועים העוצמתיים שלהם, החיוניים לנסיעת שטח. לעומת זאת, רכבי קרוסאובר נחשבים לחסוכניים בדלק, אך הם בעלי יכולת הנעה חלשה יותר, ולכן פחות מתאימים לנסיעת שטח אתגרית.

מבחינת נוחות הנסיעה, אין ספק כי רכבי קרוסאובר נחשבים לאופציה מועדפת, מאחר וכאשר מדובר על נסיעת כביש, רכבים אלו מספקים אחיזת כביש טובה יותר. כמו כן, רכבי קרוסאובר מאופיינים לרוב בעיצוב פנימי מושקע יותר ובמרחב מרווח מלפנים ומאחור. לכן רכבים אלו מתאימים בעיקר למשפחות, הנהנות מטיולי שטח בתדירות נמוכה יחסית, אך מעוניינות ברכב בעל חזות של רכב שטח ואלמנטים המתאימים לנהיגת שטח. רכבים אלו מושלמים לנהיגה ארוכה, לכן משפחות רבות בוחרות בהם, לצורך נסיעות ממושכות בכבישי הארץ לצורכי טיול, חופשה וכדומה.

שיקולים נוספים בבחירת רכב שטח

בחירת רכב שטח מחייבת התייחסות לשיקולים ומאפיינים רבים, מאחר והמטרה היא לבחור ברכב שיתאים באופן מושלם לצרכים ולהעדפות שלכם. כדאי למשל, לבחון את גודל הרכב ולוודא כי הוא מתאים להרכב המשפחתי שלכם. במידה ומדובר על משפחה גדולה למשל, כדאי לבחור ברכב מרווח, שיבטיח לכם נסיעה נוחה ונעימה יותר. היום ניתן למצוא רכבי שטח המותאמים לזוגות, לצד רכבי שטח המתאימים ל-5 ואף ל-7 אנשים.

כמו כן, חשוב לקחת בחשבון את התקציב העומד לרשותכם, מאחר והמטרה היא לרכוש רכב שמתאים ליכולות הפיננסיות שלכם. רוב האנשים מבססים את ההחלטה שלהם על צריכת הדלק של הרכב, מאחר וידוע כי רכבי שטח נחשים לזוללי דלק. לכן ברוב המקרים ישנה חשיבות לצריכת הדלק של הרכב, מאחר והיא מתבטאת בהוצאות דלק גבוהות מהרגיל. מעבר לכך, יש לבחון את רמת הנוחות שהרכב מסוגל לספק לנהג ולנוסעים (פיצ'רים, נוחות המושבים, נפח תא המטען וכדומה) וכמובן את רמת העבירות שלו בשטח.

לסיכום

אם אתם מעוניינים לרכוש רכב שטח איכותי ואמין, כדאי לכם לבקר באחד מעשרות הסניפים של freesbe, או לחילופין, להמשיך לאתר החברה. חברת freesbe מתמחה במכירה, השכרה וליסינג של רכבי שטח, המגיעים מיצרניות הרכב המובילות ביותר בשוק. אתם מוזמנים לפנות לנציגי החברה, במטרה לקבל ייעוץ והכוונה לגבי הרכב המושלם ביותר לצרכים שלכם, לצד מידע עדכני אודות מסלולי המימון האטרקטיביים ביותר.