7 טיפים לעסקת טרייד-אין

חזרה

רכישה חכמה

3 דק׳

7 טיפים לעסקת טרייד-אין

עסקאות טרייד-אין קיימות במספר ענפים, וכמובן גם בענף הרכב בו יש להן מעמד ונוכחות משמעותית בשוק. כלומר, עסקאות טרייד-אין פופולאריות בישראל. לכן, אם אתם שוקלים להחליף רכב, או לרכוש רכב נוסף, כדאי לדעת דברים בנושא, ואולי לגלות משהו שלא ידעתם על עולם הטרייד-אין. זה יכול לסדר לכם את המכונית הנכונה במחיר הנכון.

אצלנו בפריסבי, עם פתרונות ליסינג פרטי מותאמים אישית לצרכים שלכם ולאפשרויות שלכם, ההיכרות עם עקרונות הטרייד-אין שווה עוד יותר. אז בואו נצא לדרך.

איך תתכוננו לעסקת הטרייד-אין הבאה שלכם?

עסקת טרייד-אין בתחום הרכב היא עסקה בה הרכב הנוכחי שלכם מהווה חלק מן התשלום עבור הרכב אותו אתם רוכשים במקומו. כמה? זה כבר תלוי בשורה של גורמים כגון מצבו של הרכב ותנאי העסקה הספציפית.

כאשר אתם מביאים לעסקה מכונית חדשה יחסית, משנתון צעיר, ובמצב טוב היא יכולה להיות הפתרון הבא של מישהו אחר. במקביל, יכול להיות גם מצב שאתם תרצו לרכוש מכונית יד ראשונה. כלומר, ליהנות מעסקת טרייד-אין שעשה מישהו אחר.

תכלס, אתם יכולים למצוא את עצמכם בשני הצדדים של עסקת טרייד-אין – מוכרים ו/או קונים. מתוך הבנה איך להתכונן לעסקת טרייד-אין כקונים תוכלו להסיק גם איך להתכונן כמוכרים.

1. האם מכונית מטרייד-אין מתאימה לנו?

החלטה על רכישת רכב מטרייד-אין משמעותה פשוטה: קונים מכונית משומשת, בדרך כלל יד ראשונה או שנייה. בדרך כלל השיקול המרכזי הוא המחיר. ברכישת מכונית יד ראשונה מדלגים על ירידת הערך, וניתן לרכוש מכונית גדולה יותר בתקציב הנתון. למשפחות עם יותר מילד אחד, לדוגמא, זה שיקול חשוב, אם לא קריטי.

כאשר רוכשים מכונית יד שנייה במגרש טרייד-אין של חברה מקצועית ומסודרת, חוסכים גם הרבה זמן ובמקרים רבים גם כסף. מה שחשוב יותר הוא, שמכוניות יד ראשונה במגרש טרייד-אין מוסדר הן בדוקות ומטופלות (אתם מוזמנים לבדוק). אצלנו בפריסבי הן מגיעות עם תוכנית מימון נוחה לבחירתכם.

2. כן, אפשר וכדאי לקחת את הרכב לבדיקה טכנית

התבייתם על מכונית שמוצאת חן בעיניכם? מתאימה לכם בגודל, במרחב, בעיצוב, בצבע ובמחיר? אתם יכולים לרדת לפרטים. ראשית כל המידע על הרכב וההיסטוריה שלו זמין לכם באמצעות צוות פריסבי. אבל זה לא הכל! אתם יכולים לקחת את הרכב לבדיקה במכון בדיקה (או מוסך מורשה) לפי בחירתכם.

3. יש טסט?

ברוב גדול של המקרים, מכוניות יד ראשונה מגיעות עם "טסט" (רישוי) לפחות למספר חודשים. יש מקרים נדירים בהם מכונית יד ראשונה עומדת למכירה ללא רישוי, בדרך כלל כאשר המכירה התבצעה בסמוך למועד החידוש והבעלים "חסך" מעצמו את הטרחה. במכוניות משנתון צעיר לא מדובר בעניין גדול, וכאשר זה המצב הוא בא לידי ביטוי במחיר, שמתחשב בעלות הרישוי והטרחה הכרוכה בכך.

4. כמה גדול המבחר? ואיך השירות?

כאמור, אחד היתרונות של רכישת מכונית במגרש טרייד-אין מסודר הוא המבחר. האם יש הרבה מכוניות מסוגים שונים לבחירה? האם יש מבחר דגמים של מבחר יצרנים? איך המכוניות מסודרות? איך הן נראות בעין? איך מונגש המידע אודות כל מכונית? איך השירות?

כל זה חשוב, כי אחרי מחליטים לרכוש מכונית יד ראשונה צריך להחליט איפה. הדרך הנוחה ביותר (והמשתלמת) היא במגרש טרייד-אין / יד ראשונה של חברה גדולה עם מבחר גדול ושירות אישי. אתם יודעים מי.

5. מחיר מחירון, מה זה אומר?

בניגוד לדעה הרווחת, המונח הפופולארי 'מחיר מחירון' מתייחס לנקודת ייחוס ולא למחיר קובע. הסיבה היא פשוטה: שתי מכוניות מאותו דגם ומאותו שנתון עשויות להיות עם תג מחיר שונה בגלל נתונים שונים כגון קילומטראז', מאפייני הנהג, היסטוריית פחחות וכד'. נדירים המקרים בהם מכונית תימכר במחיר שמעל מחיר המחירון, אבל אפילו זה קורה.

בקיצור, כדאי להכיר את מחירי המחירון של המכוניות בהן אתם מעוניינים, ולהכיר גם את הפרמטרים שמשפיעים עליהם. כאמור, בדרך כלל למטה. זה ייתן לכם את מסגרת התקציב. מכאן והלאה הכל בהתאם לרכב הספציפי שבחרתם לבחון.

6. לשטוף את העיניים

מכונית שעומדת למכירה צריכה להיראות טוב. אנחנו לא מחדשים לכם שום דבר, כנראה, אבל בכל זאת נחזור על הדברים.

ההחלטה האם להעמיק את הבדיקה של רכב מסוים מתחילה בתחושה שהרכב מייצר אצלנו במבט הראשון. רכב שלא נראה טוב ולא מייצר רגש נשאר במגרש. רכב נקי מבחוץ ומבפנים (רצוי שגם יריח טוב) נוסע לבדיקה במכון.

7. מכונית עם תעודות

אחת הבדיקות הראשוניות, אחרי שמתלהבים מהמראה של האוטו ולפני שלוקחים אותו לבדיקה, היא בדיקת המסמכים והתיעוד. ספר טיפולים מסודר עושה טוב לתהליך המכירה ולמחיר.

מעוניינים בטרייד אין? המכונית הבאה שלכם כבר כאן

הכנסו עכשיו למאגר מכוניות יד שנייה באתר האינטרנט שלנו. סמנו לעצמכם את הדגמים המתאימים לצרכים, לחלומות ולאפשרויות ובואו לבחון אותם מקרוב באחד