מה זה רכב פנאי-שטח?

חזרה

רכישה חכמה

5 דק׳

מה זה רכב פנאי-שטח?

רכב פנאי-שטח הינו למעשה רכב ה-SUV האמריקאי. מדובר על רכב גדול, המבוסס על שלדה של משאית קלה או טנדר. ברוב המקרים הרכב מכיל מאפיינים של רכב שטח, אך הוא מיועד גם לנסיעה על כבישים סלולים. רכבי הפנאי-שטח הפכו לפופולאריים ומבוקשים במיוחד בשנים האחרונות ולמעשה הם החליפו חלק ניכר ממכוניות הסופר מיני, המשפחתיות ומכוניות המנהלים. היום יותר ממחצית מהישראלים בוחרים לרכוש לעצמם רכב פנאי שטח. תוכלו לבחור מתוך היצע עצום ומגוון של רכבי פנאי שטח, כולל רכבים היברידיים וחשמליים, המגיעים בגדלים שונים וברמות מחיר משתנות. רכב פנאי שטח יאפשר לכם ליהנות מנהיגה רגילה ואפילו ספורטיבית, מרחב מרווח ונדיב וברוב המקרים אף יאפשר לכם להיכנס לשטח ולהגיע לנקודות היפות ביותר בארץ.

מהם המאפיינים של SUV?

רכבי SUV או בשמם המלא - Sport Utility Vehicle מזכירים בצורתם רכבי מיני ואן או רכבי סטיישן, אך בניגוד אליהם, מדובר על רכבים בעלי מאפיינים ספורטיביים מובהקים. רובם מותאמים גם לנסיעת שטח אתגרית, ולכן הם מאופיינים בהנעה כפולה 4X4, תא מנוע גדול מהרגיל ונפח מנוע עוצמתי. מדובר על רכבים בעלי מרכב מוגבה, המתאפיינים גם במושב גבוה וגם בפגוש גבוה, לצד גלגלים גדולים שיוצרים מראה מרשים ביותר. תנוחת הישיבה הגבוהה מקלה על הכניסה והיציאה מהרכב והיא מאופיינת בשדה ראייה רחב יותר. רכבי פנאי שטח מגיעים עם נעילת דיפרנציאל ובחלק מהדגמים ישנה יכולת גרירה של טנדר.

רכבים אלו יתאימו לכל מי שמעוניין לנהל אורח חיים אקטיבי, מאחר והם מתאימים להובלה פשוטה ויעילה של אופניים, גלשנים וכדומה. בחלק מהדגמים ניתן לקפל ואף להסיר חלק מהמושבים, דבר שהופך את תא הנוסעים למודולרי. כך תוכלו להתאים את הרכב לצרכים האישיים שלכם וליהנות מנוחות מקסימלית. הרכב יאפשר לכם להגיע כמעט לכל נקודה שבה מתחילה הפעילות האקטיבית שלכם, בין אם מדובר על חוף הים, מסלול סינגל נחשק לאופניים או פשוט נקודת תצפית קסומה ופסטורלית. הרכב יתאים לנהיגת שטח ספורטיבית, אך ברוב המקרים הוא ישמש אתכם בעיקר לנהיגה נוחה בכבישים סלולים. הרכב מאופיין בנוכחות יוקרתית ואופנתית, לכן אין זה מפתיע כי הוא הפך לאחד מקטגוריות הרכב הפופולאריות ביותר בארץ.

מה ההבדל בין רכב פנאי שטח לקרוסאובר?

רכב הקרוסאובר מכונה גם ג'יפון והוא משלב בתוכו מאפיינים של רכב ה- SUV. לעיתים רכבי קרוסאובר מוגדרים כתת קבוצה של רכבי ה-SUV, אך חשוב לא להתבלבל ביניהם. הקרוסאובר דומה בצורתו למכונית סטיישן מוגבהת או לרכב שטח, אך הוא אינו מיועד לנסיעה בשטח. הקרוסאובר, בניגוד לרכב פנאי שטח, אינו מסוגל לנסוע בדרכים בעלות עבירות קשה. בעוד שהשלדה של רכבי הפנאי שטח הינה שלדת סולם עצמאית, רכבי הקרוסאובר מכילים שלדה אחודה, המאפיינת מכוניות נוסעים רגילות. מבנה השלדה של רכבי הפנאי שטח תורם למשקל העצמי הנמוך שלהם ומסייע בצריכת דלק נמוכה יותר ולהתנהגות כביש טובה יותר. כדאי לציין כי קיימים גם רכבי קרוסאובר חשמליים והיברידיים, שנחשבים לחסכוניים יותר בדלק.

רכב פנאי שטח חשמלי

רכב פנאי שטח חשמלי מהווה חלופה סביבתית טובה יותר לדגמים המבוססים על מנוע בנזין. מדובר על רכבים שמאפשרים לשמור על הסביבה, בזכות ההנעה הירוקה שלהם. המותג MG למשל, מציג מספר דגמי פנאי שטח חשמליים והיברידיים נטענים, שמהווים בחירה לא רעה עבור כל מי שמעוניין לשמור על כדור הארץ ולחסוך בצריכת הדלק שלו, מבלי לוותר על רכב מאובזר, שימושי וספורטיבי.

בואו לבחור את רכב הפנאי שטח המושלם בשבילכם ב-freesbe

אם אתם מתעניינים ברכישת רכב פנאי שטח, שיאפשר לכם ליהנות מנוחות מקסימלית, מנראות יוקרתית ומנסיעת שטח ספורטיבית, כדאי שתפנו ל-freesbe! אנו נשמח לסייע לכם לבחור את רכב הפנאי שטח המתאים ביותר עבורכם, מתוך היצע עצום של דגמים מובילים. אצלנו תמצאו את הדגמים החדשים והאיכותיים ביותר של רכבי פנאי שטח ורכבי קרוסאובר. אתם מוזמנים לפנות אלינו לקבלת ייעוץ והכוונה, או לחילופין, פשוט להיכנס לאתר ולהתרשם מהדגמים השונים. נשמח להציע לכם מבחר רחב של מסלולי מימון אטרקטיביים ומשתלמים!