מה צריך לבדוק לפני קניית רכב?

חזרה

רכישה חכמה

6 דק׳

מה צריך לבדוק לפני קניית רכב?

קונים רכב? ב-freesbe תוכלו ליהנות מקנייה של רכב 0 ק"מ, קניית רכב יד ראשונה, קניית רכב יד שנייה או קניית רכב בטרייד אין. אך לפני הכול כדאי לוודא שהמכונית שמצאתם היא בדיוק מה שאתם צריכים.

מה כדאי לבדוק לפני רכישת רכב?

הגיע היום שבו החלטתם לרכוש רכב חדש. בין אם זה מלווה בצורך לבצע מכירת רכב ובין אם זה הולך להיות הרכב הראשון שלכם, חשוב לזכור שעסקת רכישת רכב היא ממש לא עניין של מה בכך. בדיוק הפוך – רכישת רכב אחת מהעסקאות הגדולות שאתם הולכים לבצע, בדגש על התחייבות לסכומי הכסף הגבוהים שאתם עתידים להוציא על הרכב וכן על השקעת זמן בחיפוש אחר הרכב שאתם מחפשים. על אף שזה נשמע מאיים כרגע, יש לזכור שככל שמנהלים את הרכישה בצורה חכמה יותר, ומאפשרים לאנשי מקצוע להיות מעורבים בקבלת ההחלטות, כך החיים הופכים קלים יותר, המחירים הופכים אטרקטיביים יותר והזמן הופך יעיל יותר. כך למשל, בחירה ברכישת רכב דרך חברה כמו freesbe הופכת את התהליך לקצר יותר ומעבר לזה מבטיחים בהירות וודאות לגבי מצב הרכב החדש שקניתם. להלן מספר גורמים שכדאי לבדוק בכל מצב לפני שאתם מבצעים רכישה של רכב:

1. מצב הרכב

לפני הכול, חשוב לבחון את מצבו של הרכב על כל חלקיו ומערכותיו השונות: מצב הגיר, המנוע, מערכת ההנעה, מערכת התרמילים, מערכת השמע וכל יתר הפונקציות המהותיות לתפקוד הרכב או לשימושכם האישי. כמו כן, וודאו את תקינות ביצועי הרכב בשטח, כך שתוכלו להיות בטוחים שהנסיעה חלקה ואין בה תקלות.

2. היסטוריית הרכב

הבדיקה של היסטוריית הרכב היא חשובה מאין כמוה, מהסיבה הפשוטה שככה תוכלו לדעת מה עבר על הרכב בשנים קודמות ולוודא שלא הייתה איזושהי טלטלה גדולה שהשפיעה על מצבו הנוכחי. איך תעשו זאת בצורה הכי מקיפה שיש? בדקו כמה בעלים קודמים היו לו, רשומות של תיקונים ותחזוקה ורשומות של תאונות או נזקים. כך תוכלו להבין היטב את ההיסטוריה שלו ולהעריך את האיכות שלו.

3. דוחות רכב

אינדיקציה נוספת לבדיקה מקדימה אודות הרכב ומצבו היא דוחות ורישומים שמנוהלים עבורו. בהתקשרות שלכם עם מוסר הרכב, בקשו ממנו לראות ולבדוק את דוחות הרכב הזמינים – כך תהיה לכם גישה לפרטים נוספים שישפכו אור על ההיסטוריה שלו ועל מצבו, כולל רישום תאונות, ניתוחי תקופה, שימושים קודמים שנעשו בו, תיקונים וכן הלאה.

4. בדיקת קילומטראז'

הקילומטראז' כידוע מעיד על כמות הקילומטרים שצבר הרכב מהרגע שעלה לראשונה על הכביש. על כן, מצבו הפיזי של הרכב צריך להיות בהתאמה למספר הקילומטרים שרשומים על גבי הצג ברכב, שכן ככל שנסעו בו פחות כך הגיוני שיהיה שמור יותר. אם ניכרים הבדלים גדולים בין הקילומטראז' למצב הרכב, זה עלול להיות סימן לבעיות שיש ברכב עוד מלפני כן.

5. בדיקת המחיר

כדי לוודא שיש הלימה בין המחיר שהוצע לבין מה שמקובל, השוו בין המחיר של הרכב לבין מחירון רכב בשוק. נסו למצוא מידע על המחירים של רכבים מאותו הדגם, שיש להם את אותה ההיסטוריה ואותו מצב. כך תוכלו להעריך האם המחיר של הרכב הוגן והאם התמורה שמתקבלת בעבורו היא גבוהה ואיכותית.

6. בדיקת תקופת אחריות

אשר אתם בוחנים רכישה של רכב כלשהו, בדקו האם הרכב עדיין נתון תחת תקופת אחריות מצידו של היצרן. המידע הזה יכול להעניק לכם אקסטרה ביטחון בכל הקשור ברכב, ולהוות עבורכם רשת ביטחון במידה ועולה צורך בתיקון או שירות כלשהו אחר בתקופה הראשונה שלאחר רכישת הרכב.

7. בדיקת ערכי התמיכה והשירות

מעבר לכל מה שכבר הזכרנו, חשוב לעשות בדיקות טכניות שיכינו אתכם ליום המחר עם הרכב -זמינות חלקי חילוף, צריכת דלק של הרכב וכו'. במעמד הבדיקה וודאו שיש חלקי חילוף זמינים עבור הרכב שלכם ושהעלויות שלהם סבירות. כמו כן, חשוב לבדוק מהי תדירות התחזוקה המומלצת ואספקת השירותים הנדרשים ווודאו שהם תואמים את הדרישות שלכם.

איך ניתן לרכוש רכב מפריסבי?

השיטה הישנה של קניה ומכירה של רכבים לחוד היא כבר פאסה. ההתעסקות הרבה והמיותרת, הזמן שנדרשים להשקיע בזה והמאמץ הבלתי נלאה, כבר לא תואמים את המציאות שבה יש חברות שמאחדות בין שני התהליכים האלו לאחד ומשאירות לבעל הרכב פשוט להגיע לסניף עם רכב ישן, או בלי בכלל, ולצאת עם רכב חדש. ב-freesbe יש מספר דרכים לרכוש רכב – קניית רכב 0 קמ"ש, קניית רכב יד ראשונה, קניית רכב יד שנייה וקניית רכב בטרייד אין.

אם בעבר עמדו שתי אפשרויות בלבד בפני הצרכן, והן קניית רכב חדש במחיר מלא או קניית רכב ישן ובזול, כיום ישנה אפשרות נוספת והיא קניית רכב 0 ק"מ. מדובר ברכב 0 ק"מ מדגמים שונים, שהגיעו ארצה על ידי יבואנים מהיצרנים בחו"ל, אולם לא הוצעו למכירה בערוצים המקובלים של היבואנים וככל שהשנתון התחלף ערכם ירד ולכן היבואן נאלץ להוריד את המחיר. היתרון בעסקה שכזו הוא די ברור – קבלת רכב חדש מהניילונים במחיר שווה ונוח, פחות ממחירון רכב סטנדרטי של אותו הדגם. כמו כן, אפשר ליהנות מרכב שחווה כבר את ירידת הערך המשמעותית ביותר כך שלא תצטרכו לחשוש מפני ירידת ערך נוספת. אפשרות נוספת היא קניית רכב יד ראשונה, כלומר רכב שלמשך זמן מה היה בהשכרה או בליסינג לאדם אחר, ורק לאחר מכן הוחזר לחברה והפך זמין למכירה. ישנם לא מעט יתרונות בעסקה מסוג זה, כאשר הבולטים הם העובדה שהרכב עבר טיפולים שוטפים במוסכים מורשים בלבד, כך שיש ביטחון בכל הקשור בתחזוקה ובתקינות ברכב, וזה שהקילומטראז' שלו יהיה נמוך מאוד.

אם קניית רכב מיד ראשונה לא מסתדרת מסיבה כזו אחרת, תמיד ניתן לבצע קניית רכב יד שניה. עסקה זו מאפשרת לקונים ליהנות ממחירי רכבים אטרקטיביים וכן ניתנת האפשרות להתנסות עם הרכב במעין תקופת מבחן, כשבסיומה ניתנת אפשרות החזר. עבור מי שמעוניין לפתור את הסוגייה של קניית ומכירת רכב בעת ובעונה אחת, ניתן גם לבצע קניית רכב בטרייד אין, וכך לחסוך מאמץ וזמן יקר, כמו גם להצליח לנהל את תהליכי הקנייה והמכירה במקביל ולהתחייב לתקינות הרכב.

בואו למצוא את הרכב שלכם ב-freesbe

איתנו קניית רכב לא הייתה פשוטה יותר מעולם! כפי שפירטנו למעלה, כאן תוכלו לבצע כל אחת מדרכי הרכישה על פי הנוחות והצרכים האישיים שלכם – קניית רכב 0 ק"מ, קניית רכב יד ראשונה, קניית רכב יד שנייה וקניית ומכירת רכב בטרייד אין. לאחר בחירת העסקה המתאימה ביותר עבורכם, תוכלו לאתר את הדגם המדויק עבורכם – בהגעה לאחד מעשרות הסניפים שלנו הפרוסים ברחבי הארץ או באתר freesbe על פי סוג רכב. לרשותכם עומדים צוות של מומחים, אשר ילוו וייעצו לכם לאורך הדרך, כך שבסופו של דבר תוכלו לצאת מכאן עם הרכב שתמיד חלמתם עליו!