ליסינג – תפעולי או מימוני?

חזרה

שירותי פריסבי

4 דק׳

ליסינג – תפעולי או מימוני?

לא בטוחים איזה סוג ליסינג מתאים לכם? כאן תוכלו להבין אחת ולתמיד מהו ליסינג תפעולי ומהו ליסינג מימוני, ולבחור באפשרות המתאימה ביותר. "freesbe" הינה חברת ליסינג והשכרה המציעה ליסינג תפעולי וליסינג פרטי לקהל הרחב, בין אם אתם מעוניינים לרכוש רכב פרטי ובין אם אתם חלק מחברה עסקית.

למה לבחור בליסינג?

כמה פעמים חשבתם להחליף את הרכב שלכם ברכב חדש לגמרי, אבל המחשבה על הסכום שאתם צריכים להוציא הכניעה אתכם וגרמה לכם לסגת? כנראה שלא אחת. בחירה בליסינג היא המענה האולטימטיבי לזה ולעוד הרבה סוגיות אחרות בעולם הרכב, וזו הסיבה שכל כך הרבה אנשים בוחרים לקנות רכב ליסינג בשנים האחרונות.

ישנם יתרונות רבים בבחירת ליסינג תפעולי\ ליסינג תפעולי פרטי. ראשית, המחיר הינו מחיר קבוע ולכן קל הרבה יותר לתכנן את התשלומים ולהיערך לכך פיננסית. אין צורך לגייס סכום גבוה של כסף ולבזבז את כולו במכה על הרכב, אלא ניתן לבצע מגוון סוגי עסקאות ופריסות, ובכך להמשיך להתנהל ברווחה כלכלית במקביל לתשלומי הרכב. בנוסף, אדם שבוחר בליסינג מרחיב את אופציות הרכישה, שכן הוא יכול לקנות מגוון רכבים, גם אם הם נחשבים יקרים יחסית בשוק, במחירים שהם אטרקטיביים ונוחים. מעבר לזה, כאשר קונים רכב מליסינג לא נאלצים לשאת בירידת הערך של הרכב לאחר תקופה ממושכת של שימוש בו.

מהו ליסינג מימוני?

רכב ליסינג מימוני, או כמו שהוא מכונה כיום רכב ליסינג פרטי, הינו רכב חדש או משומש שנמכר ללקוח מטעם חברת הליסינג והוא האמון הבלעדי על התחזוקה שלו. בעסקה הלקוח משכיר את רכב הליסינג, והוא עומד לרשותו למשך כמה שנים. העסקה מאפשרת ללקוח לרכוש ליסינג פרטי ללא מקדמה, על ידי פריסת התשלומים על פני מספר חודשים. מעבר לתשלומים אלו, הוא גם נושא בעלויות השוטפות הנלוות כמו תשלומי ביטוח, דלק וכו'. בתום תקופת הליסינג הלקוח יכול לבחור בין לקנות את הרכב לצמיתות ולהיות הבעלים הרשמיים שלו, או להחזיר אותו לחברת הליסינג.

הליסינג המימוני מיועד בעיקר ללקוחות פרטיים שמעוניינים ברכב מסוים, אבל לא עומדים לרשותם האמצעים הכלכליים הנדרשים כדי לקנות אותו.

מהו ליסינג תפעולי?

בדרך כלל הליסינג התפעולי מזוהה יותר עם מגזר הלקוחות העסקי, ובאופן טבעי. רכבים שמשרתים אנשי עבודה עומדים שעות רבות על הכביש, והערך יורד די מהר לאור תדירות השימוש והשחיקה של הרכב. כאשר חותמים על עסקת ליסינג, נדרשים לבחור סוג מסוים של רכב, לרוב מתוך מאגר מוגדר של דגמים, ומיד עם מציאת האחד המתאים מקבלים את הרכב ללא צורך בתשלום מקדמה.

גם בליסינג תפעולי לעסקים הרכב מושכר בעד תשלומים חודשיים קבועים למשך תקופת זמן מסוימת, אולם במקרה הזה הרכב רשום על שמה של חברת הליסינג, ולכן היא הגורם האמון על התחזוקה השוטפת שלו. קרי חברת הליסינג תהיה האחראית לכל הקשור בטיפולים, טסט שנתי, ביטוחים, תיקונים וכו'. לאחר שתקופת ההשכרה מסתיימת, עומדות לרשות המעסיק מספר אפשרויות לגבי הרכב – להחזיר אותו לחברת הליסינג ולהזדכות על הפרשי התשלום, לבצע עסקת טרייד אין עם הרכב הנוכחי ולהמיר אותו ברכב חדש במסגרת עסקת ליסינג תפעולי או לקנות את רכב הליסינג על ידי מתן יתרת התשלום.

עולם הליסינג ידוע בהצעת מחירים אטרקטיביים לצרכן, ומכאן שברכבי ליסינג תפעולי מבצעים רבים שמנגישים את המחיר לצרכן, והופכים אותו לרלוונטי גם עבור צרכנים פרטיים. כלומר גם כאשר סוג השירות מזוהה יותר עם לקוחות עסקיים, בפועל גם לקוחות פרטיים יכולים ליהנות ממנו ומהתנאים האטרקטיביים שכרוכים בו.

הצטרף לתוכנית הליסינג של "freesbe"

כמו שכבר הבנתם, רכישת רכב ליסינג יכולה להיות עסקה נוחה ומשתלמת, שמאפשרת לכם להתחדש ברכב עליו חלמתם ובו בזמן להמשיך להתנהל ברווחה כלכלית. אם בעבר עסקת ליסינג עלתה רק בהקשר של לקוחות עסקיים, כיום מעגל הקונים הפוטנציאליים התרחב גם ללקוחות פרטיים, שפשוט רוצים ליהנות מרכב חדש, להבטיח לעצמם וודאות בקשר לתקינות הרכב ולא לשאת בכל העלויות הכבדות בבת אחת.

אם אתם עדיין לא בטוחים איזה מסוגי הליסינג הוא המתאים עבורכם, "freesbe" כאן כדי לעזור לכם לבחור את סוג הליסינג המתאים עבורכם. פנו אלינו לקבלת ייעוץ והכוונה מותאם אישית, ואולי תצאו מפה עם רכב החלומות שלכם!