רכב היברידי או רכב חשמלי - כל מה שצריך לדעת

חזרה

רכישה חכמה

5 דק׳

רכב היברידי או רכב חשמלי - כל מה שצריך לדעת

החלטתם לרכוש רכב חדש ואתם מתלבטים בין רכב היברידי לרכב חשמלי? אנחנו כאן בשבילכם! העולם מתקדם לטכנולוגיות ירוקות ואין שום סיבה לוותר על רכב חסכוני, שתורם לשמירה על כדור הארץ ומפחית את צריכת הדלק. אצלנו תוכלו לרכוש את הרכב במימון עצמי, או לחילופין, להיעזר בשירותי ליסינג, שיספקו לכם תנאי תשלום נוחים יותר.

מהו רכב היברידי ומהו רכב חשמלי?

כל מי שעומד לפני רכישת רכב חדש חייב להכיר את היתרונות והחסרונות של רכב היברידי ורכב חשמלי, על מנת להבין את ההבדלים ביניהם:

רכב היברידי

  • רכב היברידי הוא רכב המשלב בין מנוע חשמלי לבין מערכת הנעה המבוססת על דיזל או בנזין.
  • ניתן למצוא מספר סוגים של רכבים היברידיים – רכב קל עם מנוע קטן, רכב רגיל עם הנעה חשמלית משמעותית ורכב היברידי נטען. שני הסוגים הראשוניים נטענים באמצעות מנוע הבנזין ובאמצעות בלימה רגנרטיבית, בעוד שהסוג השלישי דורש טעינה (בדומה לרכבים חשמליים) והוא מאפשר לבעל הרכב לנסוע עשרות קילומטרים על חשמל בלבד.
  • זהו רכב חסכוני, המאפשר חיסכון משמעותי בדלק, לצד תרומה לשימור כדור הארץ.
  • חיי הסוללה של הרכב תלויים בדגם הנבחר, אך לרוב מדובר על 5 - 10 שנים.
  • טווח הנסיעה של רכב היברידי נטען (המתבסס על המנוע החשמלי בלבד) נע בין 200 ל-300 ק"מ במהירות ממוצעת של כ-100 קמ"ש. כמובן שהרכב יכול להמשיך לנסוע על מנוע הבנזין ברגע שהסוללה מתרוקנת.

רכב חשמלי

  • רכב חשמלי מבוסס על הנעה חשמלית בלבד, ללא מערכת המבוססת על דיזל או בנזין. הרכב מכיל סוללה גדולה, המאפשרת את פעילותו.
  • רכב חשמלי יותר משתלם מרכב היברידי או רכב רגיל, מאחר ועלויות החשמל נמוכות משמעותית מעלויות הדלק.
  • חיי הסוללה נעים בין 8 - 10 שנים, כתלות בדגם הרכב.
  • טווח הנסיעה אינו שונה מרכב המבוסס בנזין או דיזל, מאחר ומדובר על כ-500 ק"מ עד לפריקת הסוללה. ניתן להטעין בעמדות ציבוריות או להתקין עמדת טעינה פרטית בבית.

מה ההבדל ביניהם?

בניגוד לרכב בנזין, שיכול לעצור לתדלוק בכל תחנת דלק, כיום ישנו מספר מוגבל של עמדות טעינה לרכב חשמלי, כך שיש לחשב מראש את מיקום הטעינה הבא שלכם. רכב חשמלי יהיה יקר יותר לרכישה מרכב היברידי, בשל מחירי הסוללות הגבוהים. מצד שני, המיסים על רכישת רכב חשמלי נמוכים יותר, דבר שמקזז את הפער במחיר הראשוני. עלויות הטיפול של רכב חשמלי יהיו זולות יותר מאלו של הרכב ההיברידי (בזכות הבלאי האיטי), הוא אינו צורך דלק וטווח הנסיעה שלו תלוי בדגם הרכב ובצורת הנהיגה שלכם. בנוסף, רישיון רכב חשמלי זול יותר מרישיון לרכב היברידי.

לעומת זאת, רכב היברידי משלב בין מנוע בנזין או דיזל למנוע חשמלי. המנוע החשמלי נטען באמצעות מנוע הבנזין ובלימה רגנרטיבית ובחלק מהדגמים ניתן לטעון אותו בעמדת טעינה. רכב זה יאפשר לכם את החופש לנסוע לכל מקום, מבלי לדאוג לעמדות טעינה. מצד שני, בעוד שרכב היברידי נטען יחסוך לכם כ-60% בצריכת הדלק, רכב חשמלי יאפשר לכם ליהנות מעלות טעינה שתהיה זולה פי 4 מתדלוק בנזין.

אז איזה סוג רכב עדיף?

רכב היברידי יסייע לכם לחסוך בין 40% ל-60% מצריכת הדלק שלכם והוא אינו דורש עמדת טעינה, לכן הוא יכול להתאים למי שאינו מחזיק בחניה פרטית. מצד שני, הוא דורש תחזוקה של המנוע החשמלי ומנוע הבנזין ובכך מייקר את התחזוקה השוטפת שלו. רכב חשמלי לעומת זאת, יהיה זול יותר לתחזוקה, אך הוא דורש גישה לעמדת טעינה פרטית ויש צורך להחליף לו סוללה אחת לעשור (עלות של עשרות אלפי שקלים).

בואו לבחור את הרכב המתאים לכם ב-freesbe

אנו ב-freesbe נשמח לספק לכם ייעוץ והכוונה בנוגע לרכישת רכב חדש, בין אם אתם מעוניינים בעסקת ליסינג או במימון עצמי. אצלנו תמצאו מגוון רחב של רכבים היברידיים וחשמליים מסוגים שונים ונשמח לסייע לכם לבחור את הרכב האידיאלי לצרכים ולהעדפות שלכם. אנו מחכים לכם בעשרות הסניפים שלנו הפרוסים ברחבי הארץ או באתר שלנו, המכיל את כל הרכבים החדישים והמתקדמים ביותר בשוק!