השכרת רכב בנתב"ג - כל המידע (והאם זה זול יותר?)

חזרה

שירותי פריסבי

5 דק׳

השכרת רכב בנתב"ג - כל המידע (והאם זה זול יותר?)

תחנות השכרת רכב בנמלי תעופה ברחבי תבל נחשבות לפעילות במיוחד. כך גם אצלנו בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג). יש בכך היגיון; מה יכול להיות יותר נוח מאשר מכונית שכורה, שהזמנתם מבעוד מועד, אשר מחכה לכם, מטופלת ומתודלקת (או טעונה), בנמל התעופה? צ'יק-צ'אק אחרי הצ'ק-אאוט.

ובכן, לנוסעים רבים שנוחתים בנמל התעופה זה בהחלט הפתרון האופטימלי. לראייה, תחנות השכרת הרכב של החברות השונות יחד פעילות במיוחד. יחד עם זאת, לנוסעים רבים אחרים זה לא ממש פתרון אידיאלי, לא בנוחות ולא במחיר. רק תזכרו שיש נוסעים רבים שמעדיפים רכב שכור שמחכה להם בעיר היעד ולא בנמל התעופה, ויש לכך סיבות טובות.

מופתעים? כנראה שכן, לכן אנחנו כאן כדי להסביר.

כיצד תחסכו כסף בעת השכרת רכב בשדה התעופה

כל מי שבוחר לשכור רכב בנמל התעופה יכול לחסוך מעט בהוצאות באמצעות הקפדה על מספר דברים חשובים. למשל, הזמנה מראש באמצעות האינטרנט יכולה במקרים רבים להיות מתוגמלת במחיר מועדף. כמובן שהזמנה של רכב המתאים לצרכים ולמשימות באה לידי ביטוי גם בעלות. להמחשה: לנסיעות בתוך מרחבים אורבניים אין צורך, וגם לא כדאי, לשכור רכב גדול. לעומת זאת לנסיעות ארוכות רכב גדול יכול להיות יתרון.

חשוב גם להכיר את צריכת הדלק של הרכב אותו רוצים לשכור. מי שבוחר רכב חשמלי צריך להכיר את טווחי הנסיעה של הסוללה והיכן יש עמדות טעינה לאורך המסלול המתוכנן.

ככל הנראה הדרך היעילה והמשמעותית ביותר לחסוך בהוצאות על השכרת רכב, בארץ או בחו"ל, היא לשכור את הרכב בסוכנות השכרה בתוך עיר היעד אליה מגיעים ולא בנמל התעופה בו נוחתים (בדרך כלל סמוך לעיר היעד או בתוכה). ברוב המקרים מדובר בהפחתה של עלות יום השכרה (בתוספת של עלות הדלק).

כאמור, הפתרון הזה לא בהכרח מתאים לכולם, אבל יש רבים מאוד שמעדיפים לצאת מנמל התעופה באמצעות תחבורה ציבורית – מונית, רכבת, אוטובוס – מאשר לנהוג. הסיבות יכולות להיות עייפות אחרי הטיסה, אי הכרת הדרך מנמל התעופה אל היעד, הצורך לחפש חניה וכמובן העלות הגבוהה יחסית של יום השכרה נוסף.

בעיר היעד, בדרך כלל לאחר שישנו קצת, מחכה להם רכב שכור להמשך המסלול בסוכנות השכרת הרכב הסמוכה למלון.

הדרישות להשכרת רכב בנתב"ג

השכרת רכב בנתב"ג מתנהלת כמו בכל סניף השכרת רכב אחר ויש להתכונן למעמד מראש כמו בכל אירוע של השכרת רכב. לפיכך עליכם להציג רישיון נהיגה תקף של כל מי שמיועד לנהוג ברכב השכור בתקופת ההשכרה. יש לשים לב במיוחד כאשר מדובר גם בנהגים צעירים. כל מי שמיועד לנהוג חייב להיות חלק מהסכם ההשכרה.

מי שמתכוון לנהוג עם רישיון נהיגה זר שאינו כתוב באותיות לטיניות יידרש להציג גם רישיון נהיגה בינלאומי.

מובן כי יהיה עליכם להציג כרטיס אשראי בר תוקף. ללא כרטיס אשראי סביר כי לא תוכלו לקבל את המכונית שהזמנתם, ולמעשה העסקה בטלה.

מומלץ לבדוק את מצב הרכב לפני הנסיעה ועוד יותר את סטטוס הביטוח.

שאלות נפוצות בנושא השכרת רכב בנתב"ג

בכל הקשור להשכרת רכב בנתב"ג, יש מספר שאלות נפוצות שחוזרות ע"י שוכרים רבים. הנה התשובות:

אילו סוגי רכב ניתן לשכור בנתב"ג?

ההיצע משתנה בין החברות הפועלות בנתב"ג, אבל באופן כללי ניתן לומר שמרבית הדגמים זמינים. כמובן שמי שמתאם השכרת רכב מראש – בטלפון או באינטרנט – יקבל את הרכב שהזמין, שיוכן עבורו מבעוד יום.

איפה מקבלים את הרכב השכור בנתב"ג?

לכל חברה יש אזור פעילות משלה בו מקבלים ו/או מחזירים רכבים שכורים. יש לברר את המיקום המדויק במעמד ההזמנה, או באמצעות אתר רשות שדות התעופה.

האם ניתן לקבל את הרכב בנתב"ג ולהחזירו בתחנה אחרת?

ודאי. יש להצהיר על כך מראש בעת הזמנת הרכב השכור. יתכן כי הדבר יהיה כרוך בתוספת עלות.

מה הלאה?