10 טיפים לחיסכון בדלק

חזרה

רכישה חכמה

5 דק׳

10 טיפים לחיסכון בדלק

אם אתם מחזיקים ברכב פרטי, כנראה שגם אתם מודעים להוצאות הרבות, הכרוכות בהחזקת רכב, בין אם מדובר על רכב חדש או רכב יד שנייה. לא ניתן להתחמק מתשלום עבור ביטוח רכב, אגרת רישיון רכב, חניה, טיפולים ותחזוקה שוטפת וכמובן הוצאות דלק. הוצאות דלק נחשבות לאחת ההוצאות המשמעותיות ביותר, לכן רק הגיוני לחסוך בצריכת הדלק במטרה להוזיל את העלויות.

כך תוכלו להפחית את צריכת הדלק שלכם

1. הפחיתו עומס מיותר

אין שום סיבה שתא המטען שלכם יכיל את האופניים של הילדים, כיסאות ים, ארגז כלים או כל דבר אחר, שמוסיף משקל עודף לרכב שלכם. ככל שהרכב יהיה כבד יותר, כך הוא יצרוך כמות גדולה יותר של דלק. לכן אם אתם מעוניינים להוזיל עלויות, הגיע הזמן שתפסיקו להתייחס לתא המטען של הרכב שלכם כאל מחסן.

2. הקפידו לשמור על לחץ אוויר תקין בצמיגים

שמירה על צמיגים תקינים, המכילים את לחץ האוויר המומלץ על ידי היצרן, יכולה לא רק לשמור על הבטיחות שלכם, אלא אף להפחית את צריכת הדלק של הרכב. סטייה מינימלית בלחץ האוויר עלולה להוביל לצריכת דלק מיותרת וכמובן לתרום לשחיקה מהירה יותר של הצמיגים. לכן לחץ אוויר תקין יוזיל את העלויות שלכם, הן מבחינת החלפת צמיגים תכופה והן מבחינת עלויות הדלק החודשיות.

3. הימנעו מהתקנים חיצוניים

רבים מתקינים על הרכבים שלהם אביזרים משלימים, כגון גגון לאופניים. אך במידה ואינכם משתמשים בו על בסיס יומיומי, אין שום סיבה שתשלמו עבור צריכת הדלק העודפת שלו. התקנים מסוג זה פוגמים בתנועה האווירודינמית של הרכב, דבר שכמובן מתורגם לצריכת דלק מיותרת. לכן הקפידו להסיר את ההתקנים השונים בסיום השימוש, על מנת לחסוך בהוצאות הדלק שלכם.

4. תכננו היטב את מסלול הנסיעה שלכם

אנשים רבים אינם מתכננים את מסלול הנסיעה, דבר שמוביל לנסיעות ארוכות ומיותרות. לא פעם ניתן לשמוע על אנשים שפנו בפניה לא נכונה, או לחילופין, נסעו קילומטרים עודפים, כתוצאה מחוסר בתכנון מקדים. לכן הקפידו להשתמש בווייז ולתכנן מראש את הנסיעות שלכם, על מנת להימנע מבזבוז דלק מיותר.

5. הקפידו על נהיגה נינוחה ורגועה

חלק מהאנשים נוהגים להאיץ ולהאט לאורך כל הנסיעה, דבר שמוביל לבזבוז דלק מיותר. נסיעה רגועה במהירות קבועה תבטיח לכם צריכת דלק מינימלית, אך בכל פעם שתלחצו על דוושת הגז כדי להאיץ, או לחילופין, תבלמו בפתאומיות, תתרמו לצריכת הדלק שלכם. לכן כדאי לנהוג רגוע ולהימנע מלהיצמד לרכב שמלפניכם, מאחר והדבר יוביל לבלימות מיותרות ולהוצאות דלק מוגדלות.

6. תדלוק עצמי

אין ספק כי אחת הדרכים היעילות ביותר לצמצם את עלויות הדלק, היא להקפיד על תדלוק עצמי. אומנם יכול להיות נחמד לתת לאדם אחר לתדלק עבורכם את הרכב, אך למעשה מדובר על הוצאה מיותרת. תדלוק עצמי תמיד יהיה זול יותר ויבטיח לכם חיסכון של עשרות שקלים, תמורת 2 דקות של עבודה. לכן אל תתעצלו ותדלקו בצורה עצמאית.

7. הצטרפו למועדן צרכנות

חלק ממועדוני הצרכנות מספקים הנחות בעת תדלוק, לכן הקפידו להצטרף אליהם, כדי לחסוך בהוצאות הדלק. חיסכון של עשרות שקלים יכול להיות משמעותי, במיוחד כאשר מועדון הצרכנות מספק הנחות משלימות על אביזרים שונים לרכב. בחלק מהמקרים תוכלו ליהנות מהנחות משתלמות על שמן לרכב, חומר ניקוי לשמשות, ריחנים לרכב וכדומה.

8. סעו לאט

אומנם מדובר על משוואה פשוטה, אך רבים לא מקשרים בין נסיעה מהירה לבין צריכת דלק מוגברת. למעשה, נסיעה במהירות של 90 קמ"ש תחסוך לכם כ- 10% - 20% מצריכת הדלק, לעומת נסיעה במהירות של 120 קמ"ש. לכן מעבר לשמירה על הבטיחות שלכם והימנעות מקנסות, כדאי לנהוג לאט כדי לחסוך בהוצאות מיותרות.

9. הקפידו על טיפולים שוטפים לרכב

הקפדה על טיפולים שוטפים לרכב תבטיח לכם רכב תקין ובטיחותי, שיאפשר לכם צריכת דלק מינימלית. רכב שעובר טיפולים שנתיים בזמן המתאים מתאפיין בכמות מדויקת של שמן מנוע, צמיגים, פלגים, מסנני אוויר וחיישני חמצן תקינים. הדבר תורם לחיסכון בצריכת הדלק ומונע מכם הוצאות מיותרות.

10. וותרו על השימוש במזגן

בזמן נהיגה בעיר במהירות הפחותה מ-70 קמ"ש, עדיף לפתוח חלון במקום להדליק מזגן, מאחר והדלקת מזגן מובילה לצריכת דלק עודפת של כ-10%. מצד שני, נהיגה במהירות גבוהה עם חלון פתוח תוביל לצריכת דלק עודפת, כתוצאה מפגיעה בתנועה האווירודינמית של הרכב.

בואו למצוא את הרכב המתאים לכם ב-freesbe

אנו ב-freesbe נשמח לספק לכם מבחר רחב של רכבים חדישים וחסכוניים בדלק. אצלנו תמצאו רכב חדש או רכב יד שנייה, בהתאם לצרכים ולהעדפות האישיות שלכם. אנו עובדים עם לקוחות פרטיים ועסקיים ונשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה. אתם מוזמנים להיכנס לאתר ולהתרשם ממבחר הרכבים המגוון שלנו, או לחילופין, ליצור קשר עם אחד הנציגים ולקבל ייעוץ והכוונה בנוגע לרכב החסכוני המתאים ביותר עבורכם.